REGULAMIN
SKLEPU
«MARYSIA CZYTA»
REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG
DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ORAZ DOKONYWANIA ZAKUPÓW
W SKLEPIE INTERNETOWYM «MARYSIA CZYTA»
(dalej:
„Regulamin”)
Niniejszy
Regulamin określa zasady sprzedaży prowadzonej przez Przedsiębiorstwo
Usługowo-Handlowe „Strek” Mykola Zhukov z siedzibą w
Ropczyce przy ul. Św. Barbary 7/A8, 39-100, NIP
8133708475, REGON 524757513, (dalej jako:
Sprzedawca lub P.U.H. „Strek”), za pośrednictwem sklepu internetowego marysiaczyta.pl,
(zwanego dalej: „Sklepem”) oraz określa zasady świadczenia przez P.U.H. „Strek”
usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
Sklep
Internetowy marysiaczyta.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec
się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej
korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są
nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta.
Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani
ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy
bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości
należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności
postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają
te przepisy i należy je stosować.
SPIS TREŚCI:
I. Definicje.
II. Postanowienia ogólne.
III. Wymagania techniczne.
IV. Przetwarzanie danych osobowych.
V. Procedura rejestracyjna.
VI. Rejestracja uproszczona.
VII. Zasady złożenia Zamówienia.
VIII. Cena i płatność.
IX. Dostawa.
X. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
XI. Reklamacja oraz alternatywne metody
rozpatrywania sporów.
XII. Postanowienia końcowe.
I. DEFINICJE
1. Sklep lub Sklep
Internetowy – sklep internetowy Marysia Czyta dostępny pod
adresem: https://www.marysiaczyta.pl.
2. Sprzedawca
– podmiot zarządzający i prowadzący Sklep, którym jest Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe
„Strek” Mykola Zhukov, woj. Podkarpackie, 39-100, Ropczyce, przy ul. Św.
Barbary, 7/A8, Tel.+48790359791, NIP 8133708475, REGON 524757513.
3. Regulamin
– niniejszy dokument wraz z wszelkimi załącznikami i dodatkami, które stanowią
jego integralną część.
4. Dostawa –
oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez
Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w Zamówieniu, za
zapłatą opłat związanych z wykonaniem umowy przewozu Towaru do Klienta.
5. Dostawca –
oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania
Dostawy Towarów – lista tych podmiotów znajduje się na stronie internetowej Sklepu.
6.
Formularz
Kontaktowy – Usługa Elektroniczna, umożliwiająca wysłanie wiadomości
do Sprzedawcy za pomocą formularza, umieszczonego na Stronie Internetowej
Sklepu.
7.
Formularz
Rejestracyjny – Usługa Elektroniczna, umożliwiająca utworzenie
Konta Klienta poprzez wypełnienie formularza dostępnego w Sklepie.
8.
Formularz
Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz
dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez
dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy
Sprzedaży, w tym sposobu Dostawy i płatności.
9.
Hasło
– oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych, wybranych przez Klienta
podczas Rejestracji w Sklepie, konieczny do zabezpieczenia dostępu do Konta
Klienta.
10. Klient
– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, która korzysta z oferty Sklepu.
11. Kodeks Cywilny
– ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.2018.1025).
12. Konto Klienta
– Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem,
podanym przez Użytkownika, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sklepu,
w którym gromadzone są dane, podane przez Użytkownika, oraz informacje o
złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
13. Login
– oznacza adres e-mail Klienta podany podczas tworzenia Konta Klienta.
14. Newsletter –
Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna, świadczona przez Sklep
za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim
korzystającym z tej usługi Użytkowników automatyczne otrzymywanie od Sklepu cyklicznych
treści kolejnych edycji Newslettera, zawierającego informacje o Towarach,
nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.
15. Konsument – osoba fizyczna, zawierająca Umowę
Sprzedaży Towaru niezwiązaną bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
16. Rejestracja
– oznacza czynność faktyczną, dokonaną w sposób, określony w Regulaminie,
wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu.
17.
Umowa Sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży w rozumieniu przepisów
Kodeksu Cywilnego, zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na
odległość i dotycząca sprzedaży Towarów przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za
zapłatą ceny, powiększonej o ewentualne opłaty związane z wykonaniem umowy
przewozu Towaru do Klienta.
18. Umowa o świadczenie usług – oznacza umowę, dotyczącą świadczenia usług drogą elektroniczną, w
rozumieniu art. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 z późn. zm.). W zakresie usług,
świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy Regulamin jest regulaminem, o
którym mowa w art. 8 ww. Ustawy.
19. Usługa
Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę
na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Usługodawca świadczy
nieodpłatnie usługi: formularza Kontaktowego, formularza Rejestracyjnego, formularza
Zamówienia, prowadzenie Konta Klienta, wysyłania Newslettera do Klienta.
20. Użytkownik
– każdy, kto w jakikolwiek sposób korzysta ze Sklepu w jakikolwiek sposób.
21. Towar
– oznacza rzecz, sprzedawaną Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu
po zapłacie ceny.
22. Zamówienie
– oświadczenie woli Klienta, składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep
prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem sieci Internet.
2. Przed
rozpoczęciem korzystania ze Sklepu prosimy o uważne zapoznanie się z treścią
niniejszego Regulaminu.
3. Korzystanie
ze Sklepu w jakikolwiek sposób jest równoznaczne z tym, że Użytkownik zapoznał
się i zaakceptował treść Regulaminu oraz że wyraża bezwarunkową zgodę na jego
treść.
4. Wszelkie
prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie oraz prawa własności
intelektualnej należą do Sprzedawcy.
5. Postanowienia
niniejszego Regulaminu gwarantują prawa konsumenta, przysługujące na mocy
bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku ewentualnej
niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami,
pierwszeństwo mają te przepisy.
6. Zakazane
jest dostarczanie przez Użytkownika treści bezprawnych, naruszających
obowiązujące przepisy oraz wykorzystywanie Sklepu w sposób sprzeczny z prawem
lub w sposób naruszający prawa osób trzecich.
7. Korzystanie
z sieci Internet niesie ze sobą zagrożenia ujawnienia treści osobom, do których
nie są one skierowane. Sprzedawca nie niesie za to odpowiedzialności oraz rekomenduje
korzystanie z programów antywirusowych na urządzeniach, z których korzysta Klient,
aby tego zapobiec.
III. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Minimalne
wymagania techniczne, umożliwiające korzystanie ze Sklepu:
1) komputer,
laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu oraz łącze
internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s;
2) dostęp
do poczty elektronicznej;
3) jedna
z przeglądarek internetowych: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Internet
Explorer w wersji 10.0 i wyższej, w tym Microsoft Edge, Opera w wersji 12.0 i
wyższej, Google Chrome w wersji 23.0 i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej;
4) zalecana
minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; strona Internetowa Sklepu jest
responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu;
5) włączenie
w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików „cookies” oraz obsługi
Javascript.
2. Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies".
Pliki „cookies” zapisywane są w przeglądarce internetowej Użytkownika. Po
odebraniu pliku "cookie" przez przeglądarkę internetową, odsyła je
ona jako informację dodatkową z powrotem na serwer przy każdorazowym wejściu na
stronę Sklepu. Sklep internetowy tworzy dla
każdego Klienta własny plik "cookie". Jedynie w sytuacji, gdy pliki
"cookies" są aktywne, możliwe jest korzystanie ze wszystkich funkcji
w Sklepie. Więcej informacji na ten temat znajduje się w Polityce
Prywatności na stronie internetowej https://www.marysiaczyta.pl/.
IV.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
1. Mykola Zhukov,
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe
„Strek” z siedzibą w Ropczycach przy ul. Św. Barbary, 7/A8, NIP 8133708475,
REGON 524757513, jest administratorem danych osobowych Klientów i przetwarza
dane osobowe uzyskane za pośrednictwem strony internetowej: https://www.marysiaczyta.pl,
zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych), zwanym dalej „Rozporządzeniem RODO”.
2. Szczegółowe
informacje dotyczące ochrony danych osobowych realizowanej przez Sprzedawcę
znajdują się w Polityce Prywatności
na stronie internetowej https://www.marysiaczyta.pl/.
3. Akceptacja
niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności oznacza zgodę na przetwarzanie
danych osobowych zgodnie z treścią wskazanych powyżej dokumentów.
V.
PROCEDURA REJESTRACYJNA
1.
W celu utworzenia
Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji na
stronie internetowej Sklepu.
2.
Klient dokonując
rejestracji na Stronie internetowej Sklepu oświadcza, że ma ukończone co
najmniej 16 lat. Osobie, która nie ukończyła co najmniej 16 roku życia, nie
przysługuje prawo do utworzenia Konta Klienta.
3.
W celu Rejestracji, Klient wypełnia Formularz Rejestracyjny udostępniony
przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu i przesyła Sprzedawcy
wypełniony formularz rejestracyjny poprzez kliknięcie na pole „Zarejestruj
konto”. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualny Login i Hasło.
4.
W trakcie
Rejestracji Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego
treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu Rejestracyjnym.
5.
Po zarejestrowaniu
się w Sklepie każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w
Formularzu Rejestracyjnym.
6.
Z chwilą przesłania
przez Sprzedawcę potwierdzenia o utworzeniu Konta Klienta na adres
korespondencji elektronicznej Klienta podany w Formularzu Rejestracyjnym,
zostaje zawarta z Klientem Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną –
usługa prowadzenia Konta Klienta i usługa udostępniania Formularza
Kontaktowego. Klient tym samym uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i do
dokonywania zmian danych, podanych podczas Rejestracji. Usługa świadczona jest
nieodpłatnie.
7.
W trakcie
Rejestracji Klient ma możliwość wyrażenia zgody na przetwarzanie danych
osobowych w celu otrzymywania na podany adres e-mail Newslettera, zawierającego
informacje handlowe od Sprzedawcy.
VI.
REJESTRACJA UPROSZCZONA
1.
Klient ma możliwość
dokonania zakupu jako tzw. „Gość” bez dokonywania pełnej Rejestracji poprzez
złożenie Zamówienia na stronie internetowej Sklepu wybierając opcję „Nie” pod
napisem „Zarejestruj Konto”.
2.
Dokonując zakupu
jako tzw. „Gość” Klient oświadcza, że ma ukończone co najmniej 16 lat. Osobie,
która nie ukończyła co najmniej 16 roku życia, nie przysługuje prawo dokonania
zakupu w sposób określony w niniejszym paragrafie.
3.
W przypadku
dokonania zakupu jako Gość dla Klienta zakładane jest konto z minimalna ilością
danych koniecznych do realizacji Zamówienia. Sprzedawca nie ma możliwości
realizacji Zamówienia Klienta bez założenia dla niego konta. Po założeniu konta
dla Klienta, dane umożliwiające dostęp do konta zostaną wysłane w oddzielnej
wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta.
4.
Gość, po realizacji
Zamówienia może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia jego Konta Klienta za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@marysiaczyta.pl albo w
formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie.
Realizacja żądań następuje na zasadach określonych w Regulaminie.
VII.
ZASADY ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA
1. Zamówienia
są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
2. Klient
jest zobowiązany do podania prawdziwych i prawidłowych danych niezbędnych do realizacji
Zamówienia.
3. Sklep
potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji pocztą elektroniczną lub
telefonicznie.
4. Dla
Klienta oraz Sprzedawcy wiążące są informacje zawarte w Sklepie przy kupowanym Towarze
w momencie złożenia Zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka Towaru,
jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób Dostawy.
5. Informacje,
znajdujące się w Sklepie, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Ogłoszenia, reklamy Sprzedawcy, cenniki i inne informacje o Towarach, podane na
stronach internetowych Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy,
parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia
umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
6. Do
zawarcia Umowy Sprzedaży dochodzi:
1) w
przypadku składanych w Sklepie Zamówień płatnych przy odbiorze – z chwilą
otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z oświadczeniem o przyjęciu Zamówienia;
2) w
przypadku Zamówień płatnych przelewem – w momencie zaksięgowania wpłaty;
3) w
przypadku Zamówień płatnych kartą płatniczą – w chwili autoryzacji karty.
7. Zamówienie
zostanie zrealizowane tylko jeśli Towar jest dostępny w magazynie. W przypadku
niedostępności części Towarów Klient jest informowany za pośrednictwem Sklepu.
8. Przy
każdym Towarze podane jest czy Towar znajduje się aktualnie w magazynie. Jeśli
Towar znajduje się w magazynie, Zamówienie wysłane zostanie w ciągu 1-2 dni
roboczych. W przypadku dużej ilości zamówień, zwłaszcza w dni przedświąteczne,
czas realizacji może wydłużyć się. Można zamówić przyspieszoną realizację i
dostawę, w tym i w weekend.
9. W
przypadku braku możliwości realizacji całego Zamówienia z powodu trwałej
niedostępności Towaru, Sprzedawca powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w
terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym Klienta i zwrócić
całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
10. Na
życzenie Klienta Sklep wystawia fakturę bez VAT – w tym celu należy zaznaczyć
odpowiednie pole formularza Zamówienia i uzupełnić dane do faktury.
VIII.
CENA I PŁATNOŚĆ
1. Wszystkie
ceny podawane są w wybranej przez Klienta walucie. Cena podana przy każdym Towarze
jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Sklep zastrzega sobie
prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych Towarów
do oferty Sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji
promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.
2. Do
sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów
i realizacja Zamówień następuje według kolejności wpływania opłaconych i
potwierdzonych Zamówień na te Towary, aż do wyczerpania zapasów objętych tą
formą sprzedaży.
3. Koszty
Dostawy ponosi Klient. Zostaną one doliczone do ogólnej kwoty do zapłaty. Na
koszty Dostawy ma wpływ ilość i waga Towaru, jak i wybranie odpowiedniego Dostawcy
Towaru. Dostawa Towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i
określony w Zamówieniu sposób. Sposób Dostawy i związane z tym koszty Dostawy wybiera
Klient i może je zmieniać dowolnie do momentu opłaty i potwierdzenia Zamówienia.
Koszty Dostawy widoczne są podczas składania Zamówienia jeszcze przed jego opłacaniem
i potwierdzeniem w formularzu Zamówienia. Przesyłki dostarczają Dostawcy: DHL, InPost,
Orlen Paczka, UPS.
4. Informacja o
aktualnych kosztach Dostawy znajduje się w zakładce „Koszty Dostawy”.
5. Klient przy
składaniu Zamówienia dokonuje wyboru jednej z dostępnych form płatności w
zależności od wybranej waluty, które oferują następne operatory płatności –
Przelewy24, PayU oraz PayPal:
1) płatność
internetowa za pomocą systemu płatności;
2)
płatność BLIK;
3)
płatność kartą
płatniczą;
4)
płatność PayPal.
6. Operatorem
kart płatniczych w przypadku operatora płatności Przelewy24 jest PayPro SA
Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
7.
Operatorem kart
płatniczych w przypadku operatora płatności PayU jest PayU S.A. z siedzibą w
Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru
przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w
Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
0000274399, posiadającą numer NIP 7792308495.
8.
Operatorem kart
płatniczych w przypadku operatora płatności PayPal jest licencjonowana jako
luksemburska instytucja kredytowa, znajdująca się pod nadzorem ostrożnościowym
luksemburskiego organu nadzorczego, Komisji Nadzoru Sektora Finansowego
(Commission de Surveillance du Secteur Financier, „CSSF”). Oficjalna siedziba
CFFS znajduje się w Luksemburgu, L-1150.
9. W
przypadku wyboru formy płatności na zasadzie przedpłaty Klient jest zobowiązany
uiścić płatność w ciągu trzech dni kalendarzowych od złożenia Zamówienia. W
przypadku braku płatności w tym terminie Sprzedawca ma prawo odstąpić od
zawartej umowy.
IX.
DOSTAWA
1. Przesyłki
dostarczają wyspecjalizowane firmy kurierskie (DHL, InPost, Orlen Paczka, UPS).
2.
Konsument jest
obciążany kosztami Dostawy określonymi podczas zakupu Towaru.
3.
Dostawa ma miejsce
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bądź za granicą na terytorium Państw
wskazanych na stronie internetowej Sklepu.
4. Czas
Dostawy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wynosi 1-2 dni roboczych od
momentu nadania przesyłki.
5. Czas
Dostawy przesyłki międzynarodowej zależy od wybranego Dostawcę i zazwyczaj
wynosi 3-5 dni roboczych od momentu nadania przesyłki.
6. Jeśli Klient wybiera metodę dostawy do paczkomatu lub punktu odbioru paczek (POP), ale nie wskazuje adresu paczkomatu lub POP, Sprzedawca samodzielnie wybiera najbliższy do wskazanej adresy paczkomat lub POP.
7.
Zamówione Towary są
dostarczane za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu Zamówienia
lub Koncie Klienta.
8. Klient
zobowiązuje się do odebrania wysłanego Towaru.
9. Na
życzenie Klienta, po wcześniejszym umówieniu, możliwy jest odbiór osobisty.
10. W
dniu wysłania Towaru do Klienta, Sprzedawca przesyła informację na adres
korespondencji elektronicznej Klienta potwierdzającą nadanie przesyłki.
11. Sprzedawca
na wymóg Klienta dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy fakturę bez VAT
dotyczącą dostarczanych Towarów albo przesyła przy pomocy poczty
elektronicznej, na adres elektroniczny podany przez Klienta podczas składania Zamówienia,
fakturę bez VAT obejmującą dostarczane Towary. Faktura bez VAT dostarczana jest
przy pomocy poczty elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie
PDF. W celu otwarcia pliku Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie
kompatybilne.
12. Sprzedawca
oświadcza, że dostarczany Towar będący przedmiotem Umowy Sprzedaży nie posiada
wad oraz jest zawsze starannie zapakowany.
13. Po
otrzymaniu Towaru Klient ma obowiązek sprawdzenia stanu dostarczonej przesyłki
w obecności kuriera, w szczególności czy jest on kompletny oraz czy nie jest
uszkodzony. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń Towaru, w razie
stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki lub też innych nieprawidłowości
Towaru Klient ma prawo żądać od przedstawiciela Dostawcy spisania protokołu
doręczenia lub protokołu szkody zawierającego opis uszkodzeń.
14. Niesporządzenie
protokołu szkody nie wyklucza ani nie wstrzymuje rozpoznania ewentualnej
reklamacji, jednakże może utrudnić Konsumentowi udowodnienie istnienia
uszkodzeń w momencie doręczenia przesyłki.
15. Podanie
przez Klienta błędnego lub niepełnego adresu Dostawy może spowodować wydłużenie
czasu Dostawy lub jej brak.
16. W
przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem, Dostawca pozostawi awizo
lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia innego terminu
dostarczenia.
17. W
przypadku zwrotnego odesłania Zamówionego Towaru do Sklepu przez Dostawcę,
Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie,
ustalając ponownie z Klientem termin i koszty ponownej Dostawy.
18. Koszty
ponownej Dostawy jak i inne wynikające z tego koszty ponosi Klient.
19. W
kosztach przesyłki zawiera się koszt opakowania.
X.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
1. Konsument
może odstąpić od Umowy Sprzedaży, zawartej na odległość, bez podania przyczyny,
składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni.
2. Termin
odstąpienia od umowy o którym mowa powyżej, rozpoczyna się od objęcia rzeczy w
posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż
przewoźnik.
3. Odstąpienie
może zostać zrealizowane poprzez przekazanie jednoznacznego oświadczenia o
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy przed upływem 14-dniowego terminu, o którym
mowa powyżej.
4. Oświadczenie
o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać przekazane pisemnie na adres
korespondencyjny Sprzedawcy, poczty elektronicznej lub za pośrednictwem
formularza dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy, stanowiącego Załącznik
1 do niniejszego Regulaminu.
5. Reklamacje
Towarów z kategorii „Outlet” nie będą uznawane.
6. Konsument
nie może odstąpić od umowy w przypadku naruszenia opakowania Towarów
zapakowanych fabrycznie.
7. W
razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta umowa jest uważana za
niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań wobec Sprzedawcy.
Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim
Sprzedawca potwierdził jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
8. Bezpośrednie
koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy ponosi Konsument.
9. Konsument
ma obowiązek dokonać zwrotu Towaru niezwłocznie, jednakże nie później niż w
terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży.
Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed
upływem ww. terminu.
10. Sprzedawca
nie odbiera przesyłek nadanych do paczkomatów i punktów odbioru.
11. W
przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta, jeżeli jakiekolwiek
płatności zostały dokonane przez Konsumenta, ich zwrot nastąpi niezwłocznie,
nie później jednak niż w terminie do 14 dni od dnia otrzymania stosownego
oświadczenia Konsumenta przez Sprzedawcę, tym samym kanałem, którym Konsument
dokonał płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inną formę zwrotu
płatności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, otrzymanych
przez Konsumenta, do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
12. Sprzedający
może pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli zwrócony Towar:
1)
został uszkodzony
przez Konsumenta;
2)
będzie posiadać
ślady użytkowania, które świadczą o tym, że Towar był używany w większym
stopniu/bardziej, niż wymaga tego jego sprawdzenie.
13. Prawo
do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentom, którzy
zdecydowali się:
1) na
zakup Towaru, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
2) na
zakup Towaru nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji Klienta
lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
3) na zakup Towaru, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami.
14.
W przypadku zwrotu Towaru, zawierającego gratis, Konsument zobowiązany jest do
jego odesłania wraz ze zwracanym Towarem.
15.
W przypadku zakupu Towaru w zestawie, zwrot pojedynczego elementu zestawu
skutkuje utratą prawa do przyznanej zniżki. Kwota zwrotu zostanie pomniejszona
o różnicę pomiędzy ceną Towaru w zestawie a jego ceną jednostkową.
XI. REKLAMACJA ORAZ
ALTERNATYWNE METODY ROZPATRYWANIA SPORÓW
1. Towary,
oferowane w Sklepie, są wolne od wad fizycznych, chyba że w opisie danego Towaru
wskazano inaczej.
2. W
przypadku gdy Klient nie jest Konsumentem, strony wyłączają odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru.
3. Rękojmia
za wady fizyczne Towaru:
1) Sprzedawca
odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru w zakresie
określonym przepisami Kodeksu cywilnego;
2) ryzyko
przypadkowej utraty lub zniszczenia Towaru przechodzi na Konsumenta w momencie
wydania mu Towaru przez Sprzedawcę lub przez Dostawcę. Jeżeli Konsument
samodzielnie określił Dostawcę Towaru, a Sprzedawca nie miał na to wpływu,
ryzyko to przechodzi na Konsumenta w chwili wydania Towaru temu Dostawcę;
3) reklamacji
Towaru Konsument dokonuje poprzez zawiadomienie Sprzedawcy o stwierdzeniu wady
fizycznej lub prawnej Towaru;
4) Konsument
traci uprawnienia do złożenia reklamacji, jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia
wady Towaru, nie później jednak niż przed upływem 2 lat od wydania rzeczy
Konsumentowi, nie zawiadomi o tym Sprzedawcy;
5) w
przypadku, gdy Konsument, realizując swoje uprawnienia z rękojmi za wady
fizyczne Towaru, domaga się wymiany Towaru lub odstępuje od Umowy Sprzedaży, dostarczenie
reklamowanego Towaru do Sprzedawcy odbywa się przez Konsumenta i na koszt
Konsumenta. Reklamowany Towar należy wówczas odesłać na adres Sprzedawcy;
6) Klient nie może
odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada Towaru jest nieistotna;
7) informacje
dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych (alternatywnych) metod
rozwiązywania sporów, w tym w drodze mediacji znajdują się pod następującymi
adresami: a. https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
b. https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
lub
c. http://ec.europa.eu/consumers/odr/ –
ogólnoeuropejska internetowa platforma do alternatywnego rozwiązywania sporów.
4. Reklamacja
usług Sklepu w pozostałym zakresie:
1)
Konsument może
złożyć reklamację, jeżeli usługi, przewidziane w niniejszym Regulaminie, nie są
realizowane przez Sprzedawcę lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu;
2)
reklamacja usług
Sklepu powinna zawierać:
a.
dane tożsamości Konsumenta,
b.
temat reklamacji
oraz okres, którego reklamacja dotyczy,
c.okoliczności
uzasadniające reklamację,
d.
podpis czytelny Konsumenta
– w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej;
3)
jeżeli reklamacja
nie spełnia warunków formalnych, o których wyżej mowa, Sprzedawca może według
swojego wyboru pozostawić reklamację bez rozpoznania lub wezwać Konsumenta do
jej uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 7 dni wraz z pouczeniem, iż w
przypadku braku uzupełnienia w oznaczonym terminie reklamacja zostanie
pozostawiona bez rozpoznania;
4)
Sprzedawca może
pozostawić reklamację bez rozpoznania lub ją odrzucić, jeżeli:
a. reklamacja
dotyczy kwestii wyjaśnionej w Regulaminie, załącznikach, dodatkach lub
materiałach pomocy dostępnych w Sklepie. W takim przypadku odpowiedź na
reklamację zawiera odesłanie do stosownego dokumentu,
b. reklamacja
dotyczy kwestii wyjaśnionej uprzednio w odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie
reklamacyjne danego Konsumenta. W takim przypadku odpowiedź na reklamację
zawiera odesłanie do stosownej korespondencji,
c.
reklamacja pochodzi
od osoby trzeciej, która nie posiada stosownego upoważnienia lub
pełnomocnictwa,
d. zostanie
złożona po upływie 30 dni od dnia ujawnienia się przyczyn reklamacji,
e. o
skorzystaniu z powyższego prawa Sprzedawca poinformuje niezwłocznie Konsumenta,
f.
reklamacje
kierowane do Sklepu, a dotyczące usług świadczonych przez podmioty trzecie za
pośrednictwem Sklepu będą przekazywane przez Sprzedawcę niezwłocznie właściwemu
podmiotowi trzeciemu, które jest odpowiedzialny za realizację reklamacji;
5)
Postanowienia
wspólne:
a. reklamacja
może być złożona poprzez wypełnienie formularza elektronicznego dostępnego w
Sklepie, stanowiącego Załącznik 2
do niniejszego Regulaminu, przy pomocy poczty elektronicznej lub w formie
pisemnej na adres korespondencyjny Sprzedawcy,
b. Sprzedawca
rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od
dnia jej złożenia,
c.
Sprzedawca udziela odpowiedzi
na reklamację według własnego uznania:
i. pisemnie
na adres reklamującego,
ii. drogą
elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres poczty elektronicznej,
iii. drogą
telefoniczną;
6) informujemy,
że Konsument posiada również możliwość ze skorzystania z pozasądowych metod
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:
a. zwrócenie
się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b. zwrócenie
się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem,
a Sprzedawcą,
c.
skorzystanie z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
XII.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W
trosce o dobro Użytkowników oraz zapewnienie najwyższej jakości Sklepu
niedozwolone jest wykorzystywanie Sklepu, wszelkich jego funkcjonalności oraz
świadczonych usług w sposób sprzeczny z charakterem, celem i przedmiotem
działania Sklepu, w szczególności podejmowanie działań, które są sprzeczne z
powszechnie obowiązującym prawem, przepisami niniejszego Regulaminu oraz
dobrymi obyczajami lub normami moralnymi.
2. Sprzedawca
dołoży wszelkich starań, aby Sklep oraz wszystkie usługi udostępniane za jego
pośrednictwem działały w sposób ciągły, bez jakichkolwiek zakłóceń, jednakże
Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zakłócenia spowodowane siłą
wyższą lub niedozwoloną ingerencją Użytkowników lub osób trzecich, za które Sprzedawca
nie ponosi odpowiedzialności. Sprzedawca gwarantuje dostępność Sklepu w 90% w
stosunku rocznym.
3. Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wprowadzania wszelkich zabezpieczeń mających na celu
ochronę prawidłowego działania Sklepu, w tym zabezpieczeń chroniących przed
działaniami Użytkowników Sklepu łamiących niniejszy Regulamin oraz/bądź zasady
związane z działalnością Sklepu.
4. Wszelkie
prawa własności intelektualnej do Sklepu w szczególności do treści, znaków
słownych lub graficznych, nazw, obrazów, grafiki, efektów dźwiękowych,
informacji, funkcjonalności i usług dostępnych w Sklepie, przysługują wyłącznie
Sprzedawcy lub jego partnerom, którzy przekazali określone materiały Sprzedawcy
do użytkowania. Korzystanie ze Sklepu na podstawie Regulaminu w jakikolwiek
sposób nie skutkuje w żadnym zakresie nabyciem przez Użytkownika części lub
całości ww. praw własności intelektualnej.
5. Zabronione
jest bez zgody Sprzedawcy wyrażonej na piśmie: kopiowanie, powielanie lub
jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach praw własności
intelektualnej do Sklepu o których wyżej mowa. Nie dotyczy to automatycznego
tymczasowego przechowywania plików w pamięci urządzenia cyfrowego Użytkownika,
które jest skutkiem zwyczajnego korzystania ze Sklepu w celach zgodnych z
Regulaminem oraz przypadków dozwolonego prawem użytku.
6. W
przypadku, gdy Klient lub inny podmiot uzna, iż treść publikowana na stronie
internetowej Sklepu narusza jego dobra osobiste bądź obowiązujące przepisy
prawa, może powiadomić o tym Sprzedawcę. Sprzedawca niezwłocznie dołoży
wszelkich starań celem usunięcia ww. treści, jeśli one będą mieć miejsce. Informacje
o powyższym należy przesyłać na adres korespondencji elektronicznej: info@marysiaczyta.pl.
7. Treść
Regulaminu jest udostępniona Użytkownikowi nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu
i może zostać utrwalona w szczególności poprzez wydrukowanie, zapisanie na
nośniku lub pobranie w każdej chwili ze stron Sklepu.
8. Zmiana
Regulaminu jest możliwa wyłącznie z ważnej przyczyny w sposób umożliwiający
Użytkownikom uprzednie zapoznanie się i wyrażenie zgody albo rezygnację z
dalszego korzystania z usług Sklepu lub oświadczenie o korzystaniu ze Sklepu na
zasadach dotychczasowych. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Zamówienia, złożone
przez Klientów przed wejściem w życie tych zmian.
9. Nieważność
jednego z postanowień Regulaminu stwierdzona orzeczeniem właściwego sądu, nie
powoduje nieważności pozostałych postanowień Regulaminu.
10. We
wszystkich sprawach, nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie
mają przepisy obowiązującego prawa polskiego, chyba że przepisy prawa
bezwzględnie obowiązujące w Państwie Użytkownika stanowią inaczej.
11.
Wszelkie spory,
wynikające z funkcjonowania Sklepu oraz świadczenia usług w ramach Sklepu, będą
poddane rozstrzygnięciu właściwych polskich sądów powszechnych.
12.
Umowy ze Sprzedawcą
zawierane są w języku polskim.
13. Regulamin wchodzi z życie z dniem 05.05.2024.