Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU

«MARYSIA CZYTA»

 

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG

DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ORAZ DOKONYWANIA ZAKUPÓW

W SKLEPIE INTERNETOWYM «MARYSIA CZYTA»

(dalej: „Regulamin”)

 

 

Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „Strek” Mykola Zhukov z siedzibą w Ropczyce przy ul. Św. Barbary 7/A8, 39-100, NIP 8133708475, REGON 524757513, (dalej jako: Sprzedawca lub P.U.H. „Strek”), za pośrednictwem sklepu internetowego marysiaczyta.pl, (zwanego dalej: „Sklepem”) oraz określa zasady świadczenia przez P.U.H. „Strek” usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.

Sklep Internetowy marysiaczyta.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

 

SPIS TREŚCI:

I.          Definicje.

II.         Postanowienia ogólne.

III.        Wymagania techniczne.

IV.       Przetwarzanie danych osobowych.

V.        Procedura rejestracyjna.

VI.       Rejestracja uproszczona.

VII.      Zasady złożenia Zamówienia.

VIII.     Cena i płatność.

IX.       Dostawa.

X.        Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży.

XI.       Reklamacja oraz alternatywne metody rozpatrywania sporów.

XII.      Postanowienia końcowe.

 

I. DEFINICJE

1.    Sklep lub Sklep Internetowy – sklep internetowy Marysia Czyta dostępny pod adresem: https://www.marysiaczyta.pl.

2.    Sprzedawca – podmiot zarządzający i prowadzący Sklep, którym jest Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „Strek” Mykola Zhukov, woj. Podkarpackie, 39-100, Ropczyce, przy ul. Św. Barbary, 7/A8, Tel.+48790359791, NIP 8133708475, REGON 524757513.

3.    Regulamin – niniejszy dokument wraz z wszelkimi załącznikami i dodatkami, które stanowią jego integralną część.

4.    Dostawa oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w Zamówieniu, za zapłatą opłat związanych z wykonaniem umowy przewozu Towaru do Klienta.

5.    Dostawca oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów – lista tych podmiotów znajduje się na stronie internetowej Sklepu.

6.    Formularz Kontaktowy – Usługa Elektroniczna, umożliwiająca wysłanie wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza, umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu.

7.    Formularz Rejestracyjny – Usługa Elektroniczna, umożliwiająca utworzenie Konta Klienta poprzez wypełnienie formularza dostępnego w Sklepie.

8.    Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu Dostawy i płatności.

9.    Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych, wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie, konieczny do zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta.

10. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z oferty Sklepu.

11. Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.2018.1025).

12. Konto Klienta – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem, podanym przez Użytkownika, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sklepu, w którym gromadzone są dane, podane przez Użytkownika, oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.

13. Login – oznacza adres e-mail Klienta podany podczas tworzenia Konta Klienta.

14. Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna, świadczona przez Sklep za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z tej usługi Użytkowników automatyczne otrzymywanie od Sklepu cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera, zawierającego informacje o Towarach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

15. Konsument – osoba fizyczna, zawierająca Umowę Sprzedaży Towaru niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

16. Rejestracja – oznacza czynność faktyczną, dokonaną w sposób, określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu.

17. Umowa Sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca sprzedaży Towarów przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za zapłatą ceny, powiększonej o ewentualne opłaty związane z wykonaniem umowy przewozu Towaru do Klienta.

18. Umowa o świadczenie usług – oznacza umowę, dotyczącą świadczenia usług drogą elektroniczną, w rozumieniu art. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 z późn. zm.). W zakresie usług, świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ww. Ustawy.

19. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Usługodawca świadczy nieodpłatnie usługi: formularza Kontaktowego, formularza Rejestracyjnego, formularza Zamówienia, prowadzenie Konta Klienta, wysyłania Newslettera do Klienta.

20. Użytkownik – każdy, kto w jakikolwiek sposób korzysta ze Sklepu w jakikolwiek sposób.

21. Towar – oznacza rzecz, sprzedawaną Klientowi przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu po zapłacie ceny.

22. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.

 

II. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.    Sklep prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem sieci Internet.

2.    Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu prosimy o uważne zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu.

3.    Korzystanie ze Sklepu w jakikolwiek sposób jest równoznaczne z tym, że Użytkownik zapoznał się i zaakceptował treść Regulaminu oraz że wyraża bezwarunkową zgodę na jego treść.

4.    Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej należą do Sprzedawcy.

5.    Postanowienia niniejszego Regulaminu gwarantują prawa konsumenta, przysługujące na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.

6.    Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika treści bezprawnych, naruszających obowiązujące przepisy oraz wykorzystywanie Sklepu w sposób sprzeczny z prawem lub w sposób naruszający prawa osób trzecich.

7.    Korzystanie z sieci Internet niesie ze sobą zagrożenia ujawnienia treści osobom, do których nie są one skierowane. Sprzedawca nie niesie za to odpowiedzialności oraz rekomenduje korzystanie z programów antywirusowych na urządzeniach, z których korzysta Klient, aby tego zapobiec.

 

III. WYMAGANIA TECHNICZNE

1.    Minimalne wymagania techniczne, umożliwiające korzystanie ze Sklepu:

1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s;

2) dostęp do poczty elektronicznej;

3) jedna z przeglądarek internetowych: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, w tym Microsoft Edge, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0 i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej;

4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; strona Internetowa Sklepu jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu;

5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików „cookies” oraz obsługi Javascript.

2.    Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies". Pliki „cookies” zapisywane są w przeglądarce internetowej Użytkownika. Po odebraniu pliku "cookie" przez przeglądarkę internetową, odsyła je ona jako informację dodatkową z powrotem na serwer przy każdorazowym wejściu na stronę Sklepu. Sklep internetowy tworzy dla każdego Klienta własny plik "cookie". Jedynie w sytuacji, gdy pliki "cookies" są aktywne, możliwe jest korzystanie ze wszystkich funkcji w Sklepie. Więcej informacji na ten temat znajduje się w Polityce Prywatności na stronie internetowej https://www.marysiaczyta.pl/.

 

IV. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

1.    Mykola Zhukov, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „Strek” z siedzibą w Ropczycach przy ul. Św. Barbary, 7/A8, NIP 8133708475, REGON 524757513, jest administratorem danych osobowych Klientów i przetwarza dane osobowe uzyskane za pośrednictwem strony internetowej: https://www.marysiaczyta.pl, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „Rozporządzeniem RODO”.

2.    Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych realizowanej przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności na stronie internetowej https://www.marysiaczyta.pl/.

3.    Akceptacja niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności oznacza zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z treścią wskazanych powyżej dokumentów.

 

V. PROCEDURA REJESTRACYJNA

1.    W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji na stronie internetowej Sklepu.

2.    Klient dokonując rejestracji na Stronie internetowej Sklepu oświadcza, że ma ukończone co najmniej 16 lat. Osobie, która nie ukończyła co najmniej 16 roku życia, nie przysługuje prawo do utworzenia Konta Klienta.

3.    W celu Rejestracji, Klient wypełnia Formularz Rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na stronie internetowej Sklepu i przesyła Sprzedawcy wypełniony formularz rejestracyjny poprzez kliknięcie na pole „Zarejestruj konto”. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualny Login i Hasło.

4.    W trakcie Rejestracji Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu Rejestracyjnym.

5.    Po zarejestrowaniu się w Sklepie każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w Formularzu Rejestracyjnym.

6.    Z chwilą przesłania przez Sprzedawcę potwierdzenia o utworzeniu Konta Klienta na adres korespondencji elektronicznej Klienta podany w Formularzu Rejestracyjnym, zostaje zawarta z Klientem Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – usługa prowadzenia Konta Klienta i usługa udostępniania Formularza Kontaktowego. Klient tym samym uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i do dokonywania zmian danych, podanych podczas Rejestracji. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.

7.    W trakcie Rejestracji Klient ma możliwość wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania na podany adres e-mail Newslettera, zawierającego informacje handlowe od Sprzedawcy.

 

VI. REJESTRACJA UPROSZCZONA

1.    Klient ma możliwość dokonania zakupu jako tzw. „Gość” bez dokonywania pełnej Rejestracji poprzez złożenie Zamówienia na stronie internetowej Sklepu wybierając opcję „Nie” pod napisem „Zarejestruj Konto”.

2.    Dokonując zakupu jako tzw. „Gość” Klient oświadcza, że ma ukończone co najmniej 16 lat. Osobie, która nie ukończyła co najmniej 16 roku życia, nie przysługuje prawo dokonania zakupu w sposób określony w niniejszym paragrafie.

3.    W przypadku dokonania zakupu jako Gość dla Klienta zakładane jest konto z minimalna ilością danych koniecznych do realizacji Zamówienia. Sprzedawca nie ma możliwości realizacji Zamówienia Klienta bez założenia dla niego konta. Po założeniu konta dla Klienta, dane umożliwiające dostęp do konta zostaną wysłane w oddzielnej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Klienta.

4.    Gość, po realizacji Zamówienia może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia jego Konta Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@marysiaczyta.pl albo w formie pisemnej na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie. Realizacja żądań następuje na zasadach określonych w Regulaminie.

 

VII. ZASADY ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA

1.    Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.

2.    Klient jest zobowiązany do podania prawdziwych i prawidłowych danych niezbędnych do realizacji Zamówienia.

3.    Sklep potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji pocztą elektroniczną lub telefonicznie.

4.    Dla Klienta oraz Sprzedawcy wiążące są informacje zawarte w Sklepie przy kupowanym Towarze w momencie złożenia Zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka Towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób Dostawy.

5.    Informacje, znajdujące się w Sklepie, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Ogłoszenia, reklamy Sprzedawcy, cenniki i inne informacje o Towarach, podane na stronach internetowych Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

6.    Do zawarcia Umowy Sprzedaży dochodzi:

1)    w przypadku składanych w Sklepie Zamówień płatnych przy odbiorze – z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z oświadczeniem o przyjęciu Zamówienia;

2)    w przypadku Zamówień płatnych przelewem – w momencie zaksięgowania wpłaty;

3)    w przypadku Zamówień płatnych kartą płatniczą – w chwili autoryzacji karty.

7.    Zamówienie zostanie zrealizowane tylko jeśli Towar jest dostępny w magazynie. W przypadku niedostępności części Towarów Klient jest informowany za pośrednictwem Sklepu.

8.    Przy każdym Towarze podane jest czy Towar znajduje się aktualnie w magazynie. Jeśli Towar znajduje się w magazynie, Zamówienie wysłane zostanie w ciągu 1-2 dni roboczych. W przypadku dużej ilości zamówień, zwłaszcza w dni przedświąteczne, czas realizacji może wydłużyć się. Można zamówić przyspieszoną realizację i dostawę, w tym i w weekend.

9.    W przypadku braku możliwości realizacji całego Zamówienia z powodu trwałej niedostępności Towaru, Sprzedawca powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym Klienta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.

10. Na życzenie Klienta Sklep wystawia fakturę bez VAT – w tym celu należy zaznaczyć odpowiednie pole formularza Zamówienia i uzupełnić dane do faktury.

 

VIII. CENA I PŁATNOŚĆ

1.    Wszystkie ceny podawane są w wybranej przez Klienta walucie. Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych Towarów do oferty Sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian.

2.    Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów i realizacja Zamówień następuje według kolejności wpływania opłaconych i potwierdzonych Zamówień na te Towary, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.

3.    Koszty Dostawy ponosi Klient. Zostaną one doliczone do ogólnej kwoty do zapłaty. Na koszty Dostawy ma wpływ ilość i waga Towaru, jak i wybranie odpowiedniego Dostawcy Towaru. Dostawa Towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w Zamówieniu sposób. Sposób Dostawy i związane z tym koszty Dostawy wybiera Klient i może je zmieniać dowolnie do momentu opłaty i potwierdzenia Zamówienia. Koszty Dostawy widoczne są podczas składania Zamówienia jeszcze przed jego opłacaniem i potwierdzeniem w formularzu Zamówienia. Przesyłki dostarczają Dostawcy: DHL, InPost, Orlen Paczka, UPS.

4.    Informacja o aktualnych kosztach Dostawy znajduje się w zakładce „Koszty Dostawy”.

5.    Klient przy składaniu Zamówienia dokonuje wyboru jednej z dostępnych form płatności w zależności od wybranej waluty, które oferują następne operatory płatności – Przelewy24, PayU oraz PayPal:

1)    płatność internetowa za pomocą systemu płatności;

2)    płatność BLIK;

3)    płatność kartą płatniczą;

4)    płatność PayPal.

6.    Operatorem kart płatniczych w przypadku operatora płatności Przelewy24 jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.

7.    Operatorem kart płatniczych w przypadku operatora płatności PayU jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, posiadającą numer NIP 7792308495.

8.    Operatorem kart płatniczych w przypadku operatora płatności PayPal jest licencjonowana jako luksemburska instytucja kredytowa, znajdująca się pod nadzorem ostrożnościowym luksemburskiego organu nadzorczego, Komisji Nadzoru Sektora Finansowego (Commission de Surveillance du Secteur Financier, „CSSF”). Oficjalna siedziba CFFS znajduje się w Luksemburgu, L-1150.

9.    W przypadku wyboru formy płatności na zasadzie przedpłaty Klient jest zobowiązany uiścić płatność w ciągu trzech dni kalendarzowych od złożenia Zamówienia. W przypadku braku płatności w tym terminie Sprzedawca ma prawo odstąpić od zawartej umowy.

 

IX. DOSTAWA

1.    Przesyłki dostarczają wyspecjalizowane firmy kurierskie (DHL, InPost, Orlen Paczka, UPS).

2.    Konsument jest obciążany kosztami Dostawy określonymi podczas zakupu Towaru.

3.    Dostawa ma miejsce na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bądź za granicą na terytorium Państw wskazanych na stronie internetowej Sklepu.

4.    Czas Dostawy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wynosi 1-2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki.

5.    Czas Dostawy przesyłki międzynarodowej zależy od wybranego Dostawcę i zazwyczaj wynosi 3-5 dni roboczych od momentu nadania przesyłki.

6.    Jeśli Klient wybiera metodę dostawy do paczkomatu lub punktu odbioru paczek (POP), ale nie wskazuje adresu paczkomatu lub POP, Sprzedawca samodzielnie wybiera najbliższy do wskazanej adresy paczkomat lub POP.

7.    Zamówione Towary są dostarczane za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu Zamówienia lub Koncie Klienta.

8.    Klient zobowiązuje się do odebrania wysłanego Towaru.

9.    Na życzenie Klienta, po wcześniejszym umówieniu, możliwy jest odbiór osobisty.

10. W dniu wysłania Towaru do Klienta, Sprzedawca przesyła informację na adres korespondencji elektronicznej Klienta potwierdzającą nadanie przesyłki.

11. Sprzedawca na wymóg Klienta dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy fakturę bez VAT dotyczącą dostarczanych Towarów albo przesyła przy pomocy poczty elektronicznej, na adres elektroniczny podany przez Klienta podczas składania Zamówienia, fakturę bez VAT obejmującą dostarczane Towary. Faktura bez VAT dostarczana jest przy pomocy poczty elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie PDF. W celu otwarcia pliku Klient powinien posiadać bezpłatne oprogramowanie kompatybilne.

12. Sprzedawca oświadcza, że dostarczany Towar będący przedmiotem Umowy Sprzedaży nie posiada wad oraz jest zawsze starannie zapakowany.

13. Po otrzymaniu Towaru Klient ma obowiązek sprawdzenia stanu dostarczonej przesyłki w obecności kuriera, w szczególności czy jest on kompletny oraz czy nie jest uszkodzony. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń Towaru, w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki lub też innych nieprawidłowości Towaru Klient ma prawo żądać od przedstawiciela Dostawcy spisania protokołu doręczenia lub protokołu szkody zawierającego opis uszkodzeń.

14. Niesporządzenie protokołu szkody nie wyklucza ani nie wstrzymuje rozpoznania ewentualnej reklamacji, jednakże może utrudnić Konsumentowi udowodnienie istnienia uszkodzeń w momencie doręczenia przesyłki.

15. Podanie przez Klienta błędnego lub niepełnego adresu Dostawy może spowodować wydłużenie czasu Dostawy lub jej brak.

16. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem, Dostawca pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia innego terminu dostarczenia.

17. W przypadku zwrotnego odesłania Zamówionego Towaru do Sklepu przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszty ponownej Dostawy.

18. Koszty ponownej Dostawy jak i inne wynikające z tego koszty ponosi Klient.

19. W kosztach przesyłki zawiera się koszt opakowania.

 

X. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

1.    Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży, zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni.

2.    Termin odstąpienia od umowy o którym mowa powyżej, rozpoczyna się od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

3.    Odstąpienie może zostać zrealizowane poprzez przekazanie jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Sprzedawcy przed upływem 14-dniowego terminu, o którym mowa powyżej.

4.    Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać przekazane pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy, poczty elektronicznej lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy, stanowiącego Załącznik 1 do niniejszego Regulaminu.

5.    Reklamacje Towarów z kategorii „Outlet” nie będą uznawane.

6.    Konsument nie może odstąpić od umowy w przypadku naruszenia opakowania Towarów zapakowanych fabrycznie.

7.    W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań wobec Sprzedawcy. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Sprzedawca potwierdził jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

8.    Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy ponosi Konsument.

9.    Konsument ma obowiązek dokonać zwrotu Towaru niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem ww. terminu.

10. Sprzedawca nie odbiera przesyłek nadanych do paczkomatów i punktów odbioru.

11. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Konsumenta, jeżeli jakiekolwiek płatności zostały dokonane przez Konsumenta, ich zwrot nastąpi niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 14 dni od dnia otrzymania stosownego oświadczenia Konsumenta przez Sprzedawcę, tym samym kanałem, którym Konsument dokonał płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inną formę zwrotu płatności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, otrzymanych przez Konsumenta, do chwili otrzymania Towaru z powrotem.

12. Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli zwrócony Towar:

1)    został uszkodzony przez Konsumenta;

2)    będzie posiadać ślady użytkowania, które świadczą o tym, że Towar był używany w większym stopniu/bardziej, niż wymaga tego jego sprawdzenie.

13. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentom, którzy zdecydowali się:

1)     na zakup Towaru, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

2)     na zakup Towaru nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji Klienta lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

3)     na zakup Towaru, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami.

14. W przypadku zwrotu Towaru, zawierającego gratis, Konsument zobowiązany jest do jego odesłania wraz ze zwracanym Towarem.

15. W przypadku zakupu Towaru w zestawie, zwrot pojedynczego elementu zestawu skutkuje utratą prawa do przyznanej zniżki. Kwota zwrotu zostanie pomniejszona o różnicę pomiędzy ceną Towaru w zestawie a jego ceną jednostkową.

 

XI. REKLAMACJA ORAZ ALTERNATYWNE METODY ROZPATRYWANIA SPORÓW

1.    Towary, oferowane w Sklepie, są wolne od wad fizycznych, chyba że w opisie danego Towaru wskazano inaczej.

2.    W przypadku gdy Klient nie jest Konsumentem, strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru.

3.    Rękojmia za wady fizyczne Towaru:

1)    Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru w zakresie określonym przepisami Kodeksu cywilnego;

2)    ryzyko przypadkowej utraty lub zniszczenia Towaru przechodzi na Konsumenta w momencie wydania mu Towaru przez Sprzedawcę lub przez Dostawcę. Jeżeli Konsument samodzielnie określił Dostawcę Towaru, a Sprzedawca nie miał na to wpływu, ryzyko to przechodzi na Konsumenta w chwili wydania Towaru temu Dostawcę;

3)    reklamacji Towaru Konsument dokonuje poprzez zawiadomienie Sprzedawcy o stwierdzeniu wady fizycznej lub prawnej Towaru;

4)    Konsument traci uprawnienia do złożenia reklamacji, jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia wady Towaru, nie później jednak niż przed upływem 2 lat od wydania rzeczy Konsumentowi, nie zawiadomi o tym Sprzedawcy;

5)    w przypadku, gdy Konsument, realizując swoje uprawnienia z rękojmi za wady fizyczne Towaru, domaga się wymiany Towaru lub odstępuje od Umowy Sprzedaży, dostarczenie reklamowanego Towaru do Sprzedawcy odbywa się przez Konsumenta i na koszt Konsumenta. Reklamowany Towar należy wówczas odesłać na adres Sprzedawcy;

6)    Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada Towaru jest nieistotna;

7)    informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych (alternatywnych) metod rozwiązywania sporów, w tym w drodze mediacji znajdują się pod następującymi adresami: a. https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
b. https://uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595, lub

c. http://ec.europa.eu/consumers/odr/ – ogólnoeuropejska internetowa platforma do alternatywnego rozwiązywania sporów.

4.    Reklamacja usług Sklepu w pozostałym zakresie:

1)    Konsument może złożyć reklamację, jeżeli usługi, przewidziane w niniejszym Regulaminie, nie są realizowane przez Sprzedawcę lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu;

2)    reklamacja usług Sklepu powinna zawierać:

a.   dane tożsamości Konsumenta,

b.   temat reklamacji oraz okres, którego reklamacja dotyczy,

c.okoliczności uzasadniające reklamację,

d.   podpis czytelny Konsumenta – w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej;

3)    jeżeli reklamacja nie spełnia warunków formalnych, o których wyżej mowa, Sprzedawca może według swojego wyboru pozostawić reklamację bez rozpoznania lub wezwać Konsumenta do jej uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 7 dni wraz z pouczeniem, iż w przypadku braku uzupełnienia w oznaczonym terminie reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania;

4)    Sprzedawca może pozostawić reklamację bez rozpoznania lub ją odrzucić, jeżeli:

a.  reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej w Regulaminie, załącznikach, dodatkach lub materiałach pomocy dostępnych w Sklepie. W takim przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownego dokumentu,

b.  reklamacja dotyczy kwestii wyjaśnionej uprzednio w odpowiedzi na poprzednie zgłoszenie reklamacyjne danego Konsumenta. W takim przypadku odpowiedź na reklamację zawiera odesłanie do stosownej korespondencji,

c.   reklamacja pochodzi od osoby trzeciej, która nie posiada stosownego upoważnienia lub pełnomocnictwa,

d.  zostanie złożona po upływie 30 dni od dnia ujawnienia się przyczyn reklamacji,

e.  o skorzystaniu z powyższego prawa Sprzedawca poinformuje niezwłocznie Konsumenta,

f.    reklamacje kierowane do Sklepu, a dotyczące usług świadczonych przez podmioty trzecie za pośrednictwem Sklepu będą przekazywane przez Sprzedawcę niezwłocznie właściwemu podmiotowi trzeciemu, które jest odpowiedzialny za realizację reklamacji;

5)    Postanowienia wspólne:

a.  reklamacja może być złożona poprzez wypełnienie formularza elektronicznego dostępnego w Sklepie, stanowiącego Załącznik 2 do niniejszego Regulaminu, przy pomocy poczty elektronicznej lub w formie pisemnej na adres korespondencyjny Sprzedawcy,

b.  Sprzedawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia,

c.   Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację według własnego uznania:

                       i.    pisemnie na adres reklamującego,

                     ii.    drogą elektroniczną na wskazany przez reklamującego adres poczty elektronicznej,

                    iii.    drogą telefoniczną;

6)  informujemy, że Konsument posiada również możliwość ze skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczenia, w tym:

a.  zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,

b.  zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą,

c.   skorzystanie z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.    W trosce o dobro Użytkowników oraz zapewnienie najwyższej jakości Sklepu niedozwolone jest wykorzystywanie Sklepu, wszelkich jego funkcjonalności oraz świadczonych usług w sposób sprzeczny z charakterem, celem i przedmiotem działania Sklepu, w szczególności podejmowanie działań, które są sprzeczne z powszechnie obowiązującym prawem, przepisami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami lub normami moralnymi.

2.    Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Sklep oraz wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły, bez jakichkolwiek zakłóceń, jednakże Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zakłócenia spowodowane siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją Użytkowników lub osób trzecich, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. Sprzedawca gwarantuje dostępność Sklepu w 90% w stosunku rocznym.

3.    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania wszelkich zabezpieczeń mających na celu ochronę prawidłowego działania Sklepu, w tym zabezpieczeń chroniących przed działaniami Użytkowników Sklepu łamiących niniejszy Regulamin oraz/bądź zasady związane z działalnością Sklepu.

4.    Wszelkie prawa własności intelektualnej do Sklepu w szczególności do treści, znaków słownych lub graficznych, nazw, obrazów, grafiki, efektów dźwiękowych, informacji, funkcjonalności i usług dostępnych w Sklepie, przysługują wyłącznie Sprzedawcy lub jego partnerom, którzy przekazali określone materiały Sprzedawcy do użytkowania. Korzystanie ze Sklepu na podstawie Regulaminu w jakikolwiek sposób nie skutkuje w żadnym zakresie nabyciem przez Użytkownika części lub całości ww. praw własności intelektualnej.

5.    Zabronione jest bez zgody Sprzedawcy wyrażonej na piśmie: kopiowanie, powielanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub we fragmentach praw własności intelektualnej do Sklepu o których wyżej mowa. Nie dotyczy to automatycznego tymczasowego przechowywania plików w pamięci urządzenia cyfrowego Użytkownika, które jest skutkiem zwyczajnego korzystania ze Sklepu w celach zgodnych z Regulaminem oraz przypadków dozwolonego prawem użytku.

6.    W przypadku, gdy Klient lub inny podmiot uzna, iż treść publikowana na stronie internetowej Sklepu narusza jego dobra osobiste bądź obowiązujące przepisy prawa, może powiadomić o tym Sprzedawcę. Sprzedawca niezwłocznie dołoży wszelkich starań celem usunięcia ww. treści, jeśli one będą mieć miejsce. Informacje o powyższym należy przesyłać na adres korespondencji elektronicznej: info@marysiaczyta.pl.

7.    Treść Regulaminu jest udostępniona Użytkownikowi nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu i może zostać utrwalona w szczególności poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze stron Sklepu.

8.    Zmiana Regulaminu jest możliwa wyłącznie z ważnej przyczyny w sposób umożliwiający Użytkownikom uprzednie zapoznanie się i wyrażenie zgody albo rezygnację z dalszego korzystania z usług Sklepu lub oświadczenie o korzystaniu ze Sklepu na zasadach dotychczasowych. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Zamówienia, złożone przez Klientów przed wejściem w życie tych zmian.

9.    Nieważność jednego z postanowień Regulaminu stwierdzona orzeczeniem właściwego sądu, nie powoduje nieważności pozostałych postanowień Regulaminu.

10. We wszystkich sprawach, nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa polskiego, chyba że przepisy prawa bezwzględnie obowiązujące w Państwie Użytkownika stanowią inaczej.

11. Wszelkie spory, wynikające z funkcjonowania Sklepu oraz świadczenia usług w ramach Sklepu, będą poddane rozstrzygnięciu właściwych polskich sądów powszechnych.

12. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.

13. Regulamin wchodzi z życie z dniem 05.05.2024.