Regulaminy płatności i dostawy

  • Główna
  • Regulaminy płatności i dostawy

REGULAMINY PłATNOśCI I DOSTAWY

SKLEPU «MARYSIA CZYTA»

 

SPIS TREŚCI:

I.              REGULAMIN PŁATNOŚCI

II.            REGULAMIN DOSTAWY

III.           REGULAMINY SERWISÓW PŁATNOŚCIOWYCH

1.    Regulamin płatności PRZELEWY24

2.    Regulamin płatności PAYU

3.    Regulamin Płatności PAYPAL

 

 

I. REGULAMIN PŁATNOŚCI

 

Art. 1 Definicja

1. Sprzedawca – firma, określona w Regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną i dokonywania zakupów w sklepie internetowym «Marysia Czyta», która dokonuje sprzedaży za pośrednictwem tego sklepu internetowego.

2. Sklep – sklep internetowy «Marysia Czyta», w ramach którego Sprzedawca oferuje Klientom towary lub usługi.

3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przyznano przez przepisy prawa zdolność prawną, która korzysta z usług Sklepu.

4. Dzień roboczy – dzień, z wyjątkiem soboty i dnia wolnego od pracy zgodnie z przepisami prawa polskiego, na terenie którego działa Sklep.

5. Regulamin – treść niniejszego regulaminu płatności.

6. Zamówienie wybrane przez Klienta poprzez umieszczenie ich w koszyku towary, dostępne w Sklepie i potwierdzone za pomocą Złożenia Zamówienia.

7. Złożenie Zamówienia – proces wprowadzania przez Klienta danych niezbędnych do wysłania Zamówienia i przekazania ich Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu, a także dokonania płatności za wybrany towar jedną z form płatności za Zamówienie lub wybierając opcję Płatność za pobraniem.

8. Płatność za pobraniem – płatność przez Klienta kurierowi przy odbiorze Zamówienia.

9. Przelewy24, PayU, PayPal – serwisy płatnościowe.

 

Art. 2 Rodzaje płatności za Zamówienie

1. W Sklepie dostępne są dwa rodzaje płatności: płatność z góry przed wysyłką Zamówienia albo Płatność za pobraniem po wykonaniu Zamówienia – płatność kurierowi po otrzymaniu Zamówienia.

2. Płatność z góry przed wysyłką Zamówienia. Płatność za Zamówienie Klient dokonuje niezwłocznie po złożeniu Zamówienia poprzez wybór: waluty płatności, systemu płatności, dostępnego dla wybranej waluty oraz sposobu płatności. Realizacja Zamówienia, opłaconego z góry przed wysyłką, odbywa się priorytetowo.

3. Płatność za pobraniem po otrzymaniu Zamówienia. Płatność za Zamówienie Klient dokonuje po złożeniu Zamówienia bezpośrednio kurierowi po otrzymaniu od niego Zamówienia.

 

Art. 3 Warunki korzystania z Płatności za pobraniem

1. Płatność za pobraniem dostępna jest wyłącznie na terenie Polski i wyłącznie przy dostawie kurierem.

2. Obowiązki Klienta przy Złożeniu Zamówienia w przypadku Płatności za pobraniem:

a) upewnić się, że wskazany adres jest poprawny i zawiera pełne informacje niezbędne kurierowi do dostarczenia Zamówienia;

b) zwrócenia uwagi na to, czy podany jest prawidłowy numer telefonu, gdyż w razie potrzeby ułatwi to firmie kurierskiej kontakt z Klientem przed doręczeniem przesyłki;

c) przygotować obliczoną przez Sklep kwotę wpłaty – kurier nie ma obowiązku wydawania reszty.

3. Wybierając opcję Płatność za pobraniem, Klient zobowiązuje się zapłacić kurierowi Zamówienie przy odbiorze.

4. W przypadku odmowy płatności Klient zobowiązany jest do zapłaty kosztów dostawy Zamówienia oraz kosztów jego odesłania do Sprzedawcy w terminie 2 dni roboczych na jedno z kont Sprzedawcy wskazanych w Art. 10 Regulaminu. Koszt zwrotu Zamówienia jest równy kosztowi jego dostarczenia.

5. W przypadku nieotrzymania płatności, o której mowa w ust. 4, Sprzedający zastrzega sobie prawo zgłoszenia takiego przypadku do właściwych polskich instytucji księgowych dłużników (KRD, KRZ, BIK itp.).

 

Art. 4 Waluty akceptowane do płatności

1. Płatność możliwa jest w jednej z następujących walut: PLN, EUR, USD, CZK, HUF. Wybrania waluty dokonuje się w górnym panelu Sklepu obok pozycji „Kontakty” (w wersji mobilnej – za pomocą menu w postaci trzech białych poziomych pasków w prawej górnej części Sklepu). Podstawowa cena towarów znajdujących się w Sklepie podana jest w PLN (polskich złotych). W przypadku wybrania innej waluty ceny w Sklepie zostaną automatycznie przeliczone na wybraną walutę według średniego dziennego aktualnego kursu NBP (Narodowy Bank Polski).

2. Płatność w PLN (w polskich złotych) dokonywana jest za pośrednictwem Przelewy24, PayPal lub tradycyjnym przelewem bankowym. Sugerowany jest Przelewy24.

3. Płatność w EUR (w euro) odbywa się przez PayU, PayPal lub tradycyjnym przelewem bankowym. Sugerowany jest PayU.

4. Płatność w USD (w dolarach amerykańskich) odbywa się przez PayPal lub tradycyjnym przelewem bankowym. Sugerowany jest PayPal.

5. Płatność w CZK (w koronach czeskich) dokonywana jest wyłącznie tradycyjnym przelewem bankowym.

6. Płatność w HUF (w węgierskich forintach) odbywa się wyłącznie tradycyjnym przelewem.

7. Numery kont dla przelewów tradycyjnych określa Art. 10 Regulaminu.

 

Art. 5 Obsługa metod płatności przez systemy płatności

1. Przelewy24 obsługuje płatności przy użyciu Blik, bankowości internetowej, Google Pay, Apple Pay oraz kartami płatniczymi.

2. PayU obsługuje płatności za pomocą bankowości internetowej, Google Pay oraz kartami płatniczymi.

3. PayPal obsługuje płatności PayPal, BLIK, Przelewy24 oraz kartami płatniczymi.

 

Art. 6 Płatność za pomocą bankowości internetowej (Szybki przelew online)

1. Po wybraniu metody płatności nastąpi przekierowanie do formularza płatności, gdzie w pierwszej wkładce „Przelew online” prezentowana jest lista dostępnych banków, w których możesz wykonać szybki przelew automatyczny. Koniecznie będzie wybrać swój bank z tej listy. Po wybraniu banku nastąpi przekierowanie do bankowości internetowej, gdzie po zalogowaniu wystarczy zaakceptować w zwykły sposób automatycznie wypełniony formularz przelewu.

2. Szybki przelew internetowy realizowany jest w przypadku posiadania przez Klienta rachunku bankowego oraz dostępu do bankowości elektronicznej. Transakcje rejestrowane są niemal natychmiastowo, co pozwala Sklepowi na szybką realizację Zamówienia i skraca czas oczekiwania Klienta na wysyłkę Zamówienia. Sposób potwierdzenia transakcji np. SMS-em lub autoryzacji w aplikacji mobilnej nie powinien różnić się od tego, z jakiego korzysta Klient zazwyczaj płacąc za różne usługi.

3. Realizacja Zamówienia rozpocznie się niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty – zwykle trwa to kilka minut.

 

Art. 7 Płatność BLIKiem

1. Po wybraniu sposobu płatności nastąpi przekierowanie do formularza płatności. Należy wybrać BLIK z dostępnych ikon na liście banków. Otworzy się strona BLIK, gdzie w przeznaczonym do tego polu należy wpisać sześciocyfrowy kod. Kod BLIK można wygenerować na swoim urządzeniu mobilnym w aplikacji banku i skopiować. Po wpisaniu kodu na stronie płatności BLIK należy zatwierdzić operację w aplikacji mobilnej.

2. BLIK to druga po szybkich przelewach internetowych najpopularniejsza forma płatności. Płacenie za zakupy internetowe BLIKiem jest proste i szybkie, gdyż proces składa się jedynie z dwóch kroków: wpisania na stronie BLIK kodu, wygenerowanego w aplikacji banku, i zatwierdzenia transakcji w tej samej aplikacji mobilnej.

3. Istnieje możliwość zapisania Sklepu w taki sposób, aby przy kolejnych płatnościach nie wprowadzać kodu BLIK. Dzięki temu, że każdy kod BLIK jest ważny tylko przez kilkadziesiąt sekund, ta metoda płatności jest bardzo bezpieczna i niemal natychmiastowa. Realizacja Zamówienia rozpocznie się natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty – zazwyczaj trwa to kilka minut.

 

Art. 8 Płatność kartą płatniczą

1. Po wybraniu sposobu płatności nastąpi przekierowanie do formularza płatności, gdzie należy przejść do wkładki „Karta płatnicza”. Opcja ta jest dostępna zarówno dla kart kredytowych, jak i debetowych.

2. Transakcje kartami płatniczymi często są dodatkowo zabezpieczane przez bank za pomocą procedury 3D Secure – wówczas do realizacji transakcji konieczne jest także wprowadzenie kodu przesłanego przez bank SMS-em lub potwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej. Wydłuża to nieco cały proces, ale chroni klienta w przypadku kradzieży danych.

3. Możliwość zapisania danych karty sprawia, że ​​kolejnych płatności w Sklepie można dokonać jednym kliknięciem. Płatność kartą zajmuje kilka minut. Realizacja Zamówienia rozpocznie się natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty – zwykle trwa to kilka minut.

 

Art. 9 Płatność PayPal

1. Po wybraniu PayPal jako formy płatności nastąpi przekierowanie bezpośrednio do systemu PayPal. Jeżeli Klient posiada konto PayPal, może zalogować się i potwierdzić płatność.

2. Jeżeli Klient nie posiada konta PayPal, może on skorzystać z PayPal jako gość lub założyć nowe konto PayPal i następnie potwierdzić płatność.

3. Płacenie za pomocą systemu PAYPAL zajmuje kilka minut. Realizacja Zamówienia rozpocznie się natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty – zwykle trwa to kilka minut.

 

Art. 10 Płatność przelewem tradycyjnym

1. Ta metoda płatności jest zalecana dla osób, które nie posiadają konta bankowego lub nie korzystają z bankowości internetowej. Wybrania tej formy płatności dokonuje się poprzez formularz płatności, w którym należy wybrać metodę płatności „Przelew tradycyjny” i utworzyć formularz przelewu klikając na ikonę drukarki wyświetloną obok numeru rachunku bankowego. Po wydrukowaniu można udać się na pocztę lub do banku w celu dokonania płatności.

2. Formularz przelewu można wypełnić również samodzielnie, podając następujące dane:


a) numer konta PLN (w polskich złotych):               PL 04 2490 0005 0000 4530 0000 1174

SWIFT: ALBPPLPW

Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow


b) numer konta EUR (w euro):                                 PL 04 2490 1057 0000 9902 4090 0903

SWIFT: ALBPPLPW

Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow


c) numer konta USD (w dolarach amerykańskich): PL 57 2490 1057 0000 9901 4090 0903

SWIFT: ALBPPLPW

Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow


d) numer konta CZK (w koronach czeskich):          PL 30 2490 1057 0000 9907 4090 0903

SWIFT: ALBPPLPW

Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow


e) numer konta HUF (w węgierskich forintach):      PL 21 2490 1057 0000 9907 4090 0903

SWIFT: ALBPPLPW

Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow

 

3. W tytule przelewu Klient zobowiązany jest podać swój login i numer Zamówienia. Bez tej informacji czas realizacji Zamówienia może się wydłużyć.

4. Po otrzymaniu płatności za pośrednictwem poczty lub banku, Klient ma obowiązek poinformować Sklep o dokonanej płatności.

5. Realizacja Zamówienia Klienta rozpoczęta zostanie z chwilą zarejestrowania przez Sprzedawcę wpłaty – zazwyczaj następuje to następnego dnia po dokonaniu płatności.

 

Art. 11 Postanowienia końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.10.2024.

2. Korzystanie przez Klienta z usług Sklepu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu, Regulaminu Dostawy, Regulaminów serwisów płatnościowych: Regulaminu Płatności PRZELEWY24, Regulaminu Płatności PAYU, Regulaminu Płatności PAYPAL.

 

 

II. REGUŁAMIN DOSTAWY

 

Art. 1 Definicja

1. Sprzedawca – firma, określona w Regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną i dokonywania zakupów w sklepie internetowym «Marysia Czyta», która dokonuje sprzedaży za pośrednictwem tego sklepu internetowego.

2. Sklep – sklep internetowy «Marysia Czyta», w ramach którego Sprzedawca oferuje Klientom towary lub usługi.

3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przyznano przez przepisy prawa zdolność prawną, która korzysta z usług Sklepu.

4. Dzień roboczy – dzień, z wyjątkiem soboty i dnia wolnego od pracy zgodnie z przepisami prawa polskiego, na terenie którego działa Sklep.

5. Regulamin – treść niniejszego regulaminu dostawy.

6. Zamówienie wybrane przez Klienta poprzez umieszczenie ich w koszyku towary, dostępne w Sklepie i potwierdzone za pomocą Złożenia Zamówienia.

7. Złożenie Zamówienia – proces wprowadzania przez Klienta danych niezbędnych do wysłania Zamówienia i przekazania ich Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu, a także dokonania płatności za wybrany towar jedną z form płatności za Zamówienie lub wybierając opcję Płatność za pobraniem.

8. Płatność za pobraniem – płatność przez Klienta kurierowi przy odbiorze Zamówienia.

 

Art. 2 Sposoby i koszt dostawy

1. Dostępność metod dostawy uzależniona jest od kraju wybranego przez Klienta do dostawy:

a) paczkomaty InPost i dostawa kurierem, w tym za pobraniem – wyłącznie na terenie Polski,

b) paczkomaty Orlen Paczka i dostawa do określonych punktów odbioru przesyłek (POP) – wyłącznie na terenie Polski,

c) dostawa kurierem DHL – zarówno na terenie Polski, jak i do wybranych krajów, za pobraniem – wyłącznie na terenie Polski,

d) dostawa kurierem UPS – zarówno na terenie Polski, jak i do wybranych krajów, za pobraniem – wyłącznie na terenie Polski.

2. Sklep przy wybraniu kraju wskazuje dostępność lub brak dostawy do tego kraju.

3. Klient zobowiązany jest wybrać wyłącznie taką usługę dostawy, która gwarantuje możliwość dostarczenia Zamówienia do wybranego kraju pod wskazany adres. Wyłącznie Klient ponosi odpowiedzialność za wybór odpowiedniej usługi dostawy. W przypadku wybrania nieodpowiedniej usługi Zamówienie zostanie anulowane przez Sklep, a wpłacone środki zostaną zwrócone Klientowi, z wyłączeniem ewentualnych prowizji.

4. Koszt dostawy zależny jest od wybranego kraju dostawy, sposobu dostawy oraz wagi przesyłki.

5. Jeśli Klient wybiera metodę dostawy do paczkomatu lub punktu odbioru paczek (POP), ale nie wskazuje adresu paczkomatu lub POP, Sprzedawca samodzielnie wybiera najbliższy do wskazanej adresy paczkomat lub POP.

 

Art. 3 Terminy realizacji Zamówienia i dostawy

1. Zamówienie zostaje wysłane do Klienta po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy, za wyjątkiem opcji Płatności za pobraniem.

2. Czas dostawy zależny jest od wybranego sposobu dostawy. Termin odbioru przesyłki należy liczyć jako termin realizacji Zamówienia + termin dostawy.

3. Czas realizacji Zamówienia wynosi zazwyczaj 1-2 dni robocze, jeśli towar jest na stanie. W innym przypadku Klient będzie niezwłocznie poinformowany przez Sklep o wydłużeniu terminu realizacji.

4. W przypadku dużej ilości Zamówień termin realizacji może ulec wydłużeniu.

5. Klient może zamówić przyspieszoną realizację i dostawę, także w weekendy.

6. Klient może zamówić specjalne opakowanie prezentowe i/lub mocniejsze opakowanie.

 

Art. 4 Dostawa na koszt Sklepu

1. W przypadku dostawy przy Zamówieniu o wartości powyżej 150 zł, dostawa na terenie Polski odbywa się na koszt Sklepu, tj. jest dla kupującego bezpłatna, jednak tylko w przypadku dokonania płatności przed wysyłką.

2. Do kwoty Zamówienia zostanie doliczona odpowiednia opłata za dodatkowe opcje dostawy (za opakowanie na prezent, za mocniejsze opakowanie, za przyspieszoną realizację i dostawę itp.).

 

Art. 5 Rodzaje przesyłek

1. Klasyfikacja przesyłek przez Sklep na rodzaje uzależniona jest od wagi przesyłki oraz jej gabarytów i dzieli się na dwa rodzaje: MINI, STANDARD, gdzie:

a) Dla InPostu:

MINI – do 5 kg,                      wymiary paczki: maksymalnie 64 x 38 x 8,

STANDARD – do 20 kg,       wymiary paczki: maksymalnie 64 x 38 x 64.

b) Dla Orlen Paczka:

MINI – do 20 kg,                    wymiary paczki: maksymalnie 60 x 30 x 8,

STANDARD – do 20 kg,       wymiary paczki: maksymalnie 60 x 41 x 38.

c) Dla DHL/UPS:

MINI – do 5 kg,                      wymiary paczki: maksymalnie 46 x 31 x 6,

STANDARD – do 20 kg,       wymiary opakowania: maksymalnie 62 x 46 x 12.

2. Rodzaj przesyłek Sklep wybiera samodzielnie w zależności od ilości i wagi zakupionego przez Klienta towaru.

3. Jeżeli ilość zakupionego przez Klienta towaru przekracza normy obowiązujące dla największego rodzaju przesyłki, Sklep dodatkowo kontaktuje się z Klientem w celu sfinalizowania Zamówienia.

 

Art. 6 Ceny dostawy

1. Aktualne ceny dostawy doliczane są do kwoty Zamówienia w trakcie składania Zamówienia i wybrania sposobu dostawy.

2. W przypadku wybrania waluty innej niż polski złoty ceny dostawy są automatycznie przeliczane na cenę w wybranej walucie według aktualnego średniego kursu Narodowego Banku Polskiego.

3. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen dostaw bez dokonywania zmian w Regulaminie.

4. Orientacyjne ceny i szacunkowe terminy dostaw podane są w poniższych tabelach. Ceny dostawy na terenie Polski podawane są w polskich złotych, w pozostałych krajach – w euro, według kursu obowiązującego w chwili wejścia w życie Regulaminu.

 

Polska

 

 

 

 

Dostawca

Metoda

Koszt

dostawy *,

Koszt

dostawy**,

Termin

dostawy ***

InPost

Paczkomat

11,99

17,99

Do 2 dni

Kurier

16,99

20,99

Do 2 dni

Za pobraniem

21,99

24,99

Do 2 dni

Orlen Paczka

Paczkomat/POP

8,99

12,99

Do 2 dni

DHL

Kurier

19,00

22,00

Do 2 dni

Za pobraniem

23,00

30,00

Do 2 dni

UPS

Kurier

20,00

23,00

Do 2 dni

Za pobraniem

23,00

26,00

Do 2 dni

 

Inne kraje,

dostawa kurierem

Dostawca DHL

Dostawca UPS

Koszt

dostawy *,

EUR

Koszt

dostawy**,

EUR

Termin

dostawy ***

Koszt

dostawy *,

EUR

Koszt

dostawy**,

EUR

Termin

dostawy ***

Austria

14,05

20,71

2

13,10

24,29

2

Belgia

14,05

20,71

2

15,24

27,14

2

Bułgaria

16,19

20,71

5

16,43

30,95

4

Wielka Brytania

16,19

20,71

3

---

---

---

Grecja

16,19

20,71

5

20,24

41,43

5

Dania

16,19

20,71

4

20,24

41,43

2

Estonia

14,05

20,71

4

16,43

28,1

3

Irlandia

16,19

20,71

4

16,43

30,95

5

Hiszpania

kontynent

16,43

33,33

3

15,24

27,14

4

Włochy

16,19

20,71

4

15,24

27,14

4

Cypr

16,19

20,71

12

---

---

---

Łotwa

10,71

14,29

4

16,43

30,95

2

Litwa

10,71

14,29

3

16,43

30,95

2

Luksemburg

14,05

20,71

3

15,24

27,14

2

Malta

42,62

128,81

7

---

---

---

Monako

42,62

128,81

5

---

---

---

Holandia

11,19

16,19

2

15,24

27,14

2

Niemcy

8,57

10,48

2

13,10

24,29

2

Portugalia

16,19

20,71

5

15,24

27,14

4

Rumunia

16,19

20,71

5

13,10

24,29

3

Słowacja

9,29

13,33

2

15,24

27,14

2

Słowenia

14,05

20,71

4

15,24

27,14

2

Węgry

11,90

15,24

3

13,10

24,29

2

Finlandia

16,19

20,71

4

20,24

41,43

4

Francja

14,76

31,43

4

15,24

27,14

3

Chorwacja

16,19

20,71

3

20,24

41,43

3

Czechy

9,76

13,81

2

13,10

24,29

2

Szwecja

16,19

20,71

4

15,24

27,14

2

* dla przesyłki MINI

 

 

 

 

 

** dla przesyłki STANDARD

 

 

 

 

 

*** szacunkowo, dni Robocze.

Przyspieszone przetwarzanie i wysyłka, także w weekendy, są dostępne za dodatkową opłatą,

w tym celu konieczne jest wybranie odpowiedniej opcji podczas składania Zamówienia

 

Art. 7 Postanowienia końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.10.2024.

 

 

III. REGULAMINY SERWISÓW PŁATNOŚCIOWYCH

 

1.  REGULAMIN PŁATNOŚCI PRZELEWY24

 

Akceptant – ilekroć w Regulaminie jest mowa o Akceptancie rozumie się przez to Sprzedawcę oraz Odbiorcę Płatności; ilekroć w Regulaminie jest mowa o Sprzedawcy lub Odbiorcy Płatności rozumie się przez to Akceptanta.

Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonuje zapłaty za towary lub usługi oferowane przez Akceptanta.

Serwis/Serwis Przelewy24 – internetowy serwis usługowy, pośredniczącym w przekazywaniu płatności pomiędzy Płatnikiem i Akceptantem.

 

Płatności mogą przyjmować w serwisie Przelewy24 następujące statusy:

oczekująca – płatność oczekująca na wpłatę;

weryfikowana – płatność wpłacona, podlegająca dodatkowej weryfikacji ze względów bezpieczeństwa;

do wykorzystania/przedpłata – płatność opłacona, która oczekuje na przekazanie potwierdzenia do Sprzedawcy;

dokonana – płatność opłacona i potwierdzenie wysłane do Sprzedawcy;

błędna – płatność zakończona błędem zwróconym przez Instytucję pośredniczącą lub bez poprawnej wpłaty;

zwrócona – zwrócona Klientowi z konta Serwisu.

 

Panel transakcyjny – Panel dostępny dla Płatnika w celu wybrania formy płatności oraz przekierowania do Instytucji pośredniczącej.

Instytucja pośrednicząca – dostawca Usług Płatniczych lub inny podmiot, za którego pośrednictwem Płatnik przekazuje PayPro SA (PayPro) środki pieniężne dla celów zapłaty Akceptantowi, w szczególności Agent Płatniczy, bank, centrum autoryzacyjno – rozliczeniowe, operator pocztowy, biuro usług płatniczych.

Dzień Roboczy – (Dzień Roboczy Dostawcy Odbiorcy) – dzień w godzinach pracy PayPro z wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz dni wolnych od pracy, w którym działalność operacyjną prowadzi jednostka PayPro wykonująca czynności przewidziane postanowieniem Regulaminu odwołującym się do określenia „Dzień Roboczy”.

 

§ 1. Postanowienia ogólne

1. Serwis Przelewy24 jest wykorzystywany przez firmę PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, tel. +48 (61) 642 93 44, WWW: www.przelewy24.pl, e – mail: serwis@przelewy24.pl. PayPro SA – wpisana jest do Krajowej Instytucji Płatniczej do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014.

2. Serwis Przelewy24 udostępnia Klientom różnorodne metody wykonywania Płatności, przyjmuje Płatności Klientów, potwierdza Sprzedawcy zrealizowanie Płatności i przekazuje te Płatności na konto Sprzedawcy.

3. Każda Płatność inicjowana w serwisie Przelewy24 otrzymuje niepowtarzalny numer Płatności oraz hasło nadawane przez Serwis. Klient winien zachować ten numer i hasło dla celów kontroli stanu tej Płatności, oraz reklamacji płatności.

4. Każda wpłata dokonana na jedno z kont bankowych PayPro lub jej Agenta Płatniczego jest dedykowana na realizację wyłącznie tej Płatności, której numer został wprowadzony jako tytuł wpłaty. W przypadku podania w tytule przelewu błędnego numeru Płatności PayPro nie ponosi odpowiedzialności za cel, na jaki pójdą wpłacone środki.

5. Na wykonanie płatności w serwisie Klient otrzymuje wskazany w panelu transakcyjnym czas. W tym okresie Serwis oczekuje na potwierdzenie wykonania płatności. Po otrzymaniu potwierdzenia Serwis informuje Klienta i system Akceptanta o poprawnym wykonaniu płatności.

6. Potwierdzenie płatności w serwisie Przelewy24 zapewniają Instytucje pośredniczące:

a) dla płatności przy pomocy kart płatniczych lub portfela elektronicznego – serwery operatorów tych płatności, współpracujących z serwisem Przelewy24;

b) dla płatności przelewem – bankowe programy automatyzacji przelewów lub własne programy kontroli historii kont bankowych serwisu.

7. Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie rzeczywistym w przypadku niedziałania systemu Instytucji pośredniczącej, przerw technicznych leżących po stronie Instytucji pośredniczącej, próby realizacji Płatności poza godzinami księgowania przelewów wewnętrznych danego banku lub zmian realizowanych po stronie Instytucji pośredniczącej, które mają wpływ na działanie serwisu. Roszczenia wynikające z powyższych okoliczności przysługują Płatnikowi wobec Instytucji pośredniczącej, zgodnie z umową zawartą przez Płatnika z Instytucją pośredniczącą oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

8. Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie rzeczywistym w przypadku niezastosowania się podczas realizacji Płatności do instrukcji widocznych w panelu transakcyjnym oraz na stronach Instytucji pośredniczących.

9. Serwis Przelewy24 nie udostępnia danych identyfikacyjnych (osobowych, adresowych, firmowych) Klientów, zgromadzonych w serwisie. Dane te są wykorzystywane tylko w przypadku zwrotu należności lub reklamacji i tylko do realizacji tych operacji.

10. Pośrednictwo serwisu Przelewy24 w przekazywaniu Płatności Płatników poprzez konta Serwisu nie upoważnia Płatników do dochodzenia odsetek od wpłat umieszczonych tymczasowo na kontach Serwisu.

11. Klientem Serwisu może być wyłącznie osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

12. Serwis Przelewy24 nie jest stroną umowy ani stosunków prawnych pomiędzy Płatnikiem a Akceptantem w szczególności umowy sprzedaży i z tych tytułów nie ponosi żadnych odpowiedzialności. W szczególności nie ponosi on żadnej odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez Akceptanta, jak i wobec Akceptanta za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez Płatnika.

13. Koszt zwrotu błędnej wpłaty oraz przedpłaty utworzonej przelewem wynosi 2 zł (dwa złote). W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej przez Płatnika pocztowym przekazem pieniężnym koszt zwrotu zwiększa się o opłatę przekazu pieniężnego na adres pocztowy Płatnika, wg cennika Poczty Polskiej. W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej przez Płatnika kartą płatniczą koszt zwrotu wynosi 2,9% wartości przedpłaty. W przypadku zwrotu błędnej wpłaty lub przedpłaty na konto za granicą Polski, koszt przelewu pokrywa odbiorca.

 

§ 2. Postanowienia końcowe

1. Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym roszczeń, wynikających z korzystania z usług Sklepu, przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, zgodnie z par.2.

2. Dla wszelkich sporów wynikłych z Regulaminu, jak i wszelkich stosunków prawnych wynikających z czynności dokonywanych w celu jej wykonania, wyłącznie właściwy jest sąd właściwy dla siedziby PayPro.

3. Czynności dokonywane w ramach Serwisu Przelewy24 nie mają charakteru czynności bankowych. Przystąpienie do Serwisu nie jest związane z otwarciem rachunku bankowego w rozumieniu Kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z póżn. zm.) oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 1997 r. Nr 140, poz. 939).

4. Zabronione jest wykorzystywanie Serwisu do obsługi płatności za sprzedaż towarów lub świadczenie usług niezgodnych z przepisami prawa, w szczególności naruszających prawa własności osób trzecich, jak również niedopuszczonych do obrotu handlowego na terenie Unii Europejskiej, jak i wykorzystywanie do obsługi płatności z tytułu dostępu do treści pornograficznych.

5. Osoby wykonujące płatności poprzez serwis Przelewy24 wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań oraz spółkę DialCom24 Sp. z o.o., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, w celach związanych wyłącznie z działalnością serwisu.

6. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz. 883) jest PayPro.

7. Osoby wykonujące płatności przez serwis Przelewy24 wyrażają zgodę na otrzymanie potwierdzenia Płatności w formie maila, o którego treści i zawartości decyduje wyłącznie serwis Przelewy24.

 

2.  REGULAMIN PŁATNOŚCI PAYU

 

Art. 1 Definicje

Zwrotom i wyrażeniom użytym w niniejszym Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:

1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła z PayU umowę o pojedynczą transakcję płatniczą drogą elektroniczną.

2. Partner – bank lub centrum autoryzacyjno – rozliczeniowe lub instytucja pożyczkowa współpracujące z PayU przy obsłudze narzędzi umożliwiających Płatności, o których mowa w art. 3 ust. 2.

3. Akceptant – podmiot, który zawarł umowę z PayU, umożliwiający dokonanie Płatności.

4. Usługa – usługa wykonywana przez PayU na rzecz Klienta na mocy postanowień Regulaminu, polegająca na przeprowadzaniu Płatności; usługa płatnicza w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

5. Dzień Roboczy – Dzień inny niż sobota oraz dzień ustawowo wolny od pracy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w którym PayU prowadzi swoją działalność.

6. Organizacja Finansująca – banki lub instytucje pożyczkowe, które współpracują z PayU na podstawie odrębnych umów, w szczególności w zakresie udzielania kredytów Klientom celem dokonania umożliwienia dokonania Płatności z wykorzystaniem opcji kredytu (Raty PayU) oraz odroczonych płatności (PayU Płacę Później). Aktualna lista Organizacji Finansujących znajduje się tutaj https://poland.payu.com/wp-content/uploads/sites/14/2023/06/Lista-organizacji-finansujacych-ver.10.pdf.

7. Serwis – strona internetowa prowadzona przez Akceptanta, za pomocą której Akceptant oferuje Klientom dobra lub usługi.

8. Płatność – dokonywana przez Klienta zapłata na rzecz Akceptanta za pośrednictwem PayU w celu wykonania zobowiązania pieniężnego powstałego w wyniku transakcji pomiędzy Klientem a Akceptantem, stanowiąca pojedynczą transakcję płatniczą w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

9. Regulamin – treść niniejszego regulaminu.

10. Zlecenie płatnicze – oświadczenie Klienta skierowane do PayU zawierające polecenie wykonania określonej Płatności.

 

Art. 2 Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług w zakresie obsługi Płatności dokonywanych drogą elektroniczną, stanowiących pojedynczą transakcję płatniczą. Przystąpienie i korzystanie z Usługi nie jest związane z otwarciem rachunku bankowego i wszelkie operacje w nim dokonywane nie mają charakteru czynności bankowych w rozumieniu prawa bankowego.

2. Podmiotem świadczącym Usługę na rzecz Klientów jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, posiadającą numer NIP: 779–23–08–495, o kapitale zakładowym w wysokości 7.789.000,00 złotych w całości opłaconym, krajowa instytucja płatnicza w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, wpisana do rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012 (zwana dalej "PayU"). Nadzór nad wykonywaniem przez PayU działalności w zakresie usług płatniczych sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.

3. Warunkiem skorzystania z Usług jest zapoznanie się i akceptacja treści niniejszego Regulaminu.

4. W celu korzystania z Usługi niezbędne jest posiadanie urządzenia pozwalającego na dostęp do sieci Internet, włącznie z programem służącym do przeglądania jej zasobów.

 

Art. 3 Przedmiot Usług

1. W ramach Usługi PayU nie prowadzi dla Klienta rachunku płatniczego w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

2. W ramach Usługi Klient może skorzystać z narzędzi umożliwiających Płatność w Serwisach Akceptantów, które zawarły z PayU umowę na jej udostępnienie. Serwis może udostępnić Klientowi dostęp do następujących Usług:

a. Płatności drogą przelewów elektronicznych, obejmujących Płatności bezgotówkowe poprzez przelew internetowy,

b. Płatności dokonywane w drodze przelewów tradycyjnych dokonywanych poza siecią Internet lub innych przelewów elektronicznych,

c. Płatności przy użyciu kart płatniczych, obejmujące Płatności bezgotówkowe dokonywane kartami płatniczymi, które zostały dopuszczone przez banki do realizacji transakcji w środowisku internetowym,

d. Płatności z wykorzystaniem środków pochodzących z pożyczki lub kredytu lub odroczonej płatności udzielanych Klientowi przez Organizację Finansującą.

 

Art. 4 Dokonywanie transakcji w Serwisach

1. PayU nie jest stroną umów między Klientem a Akceptantem i nie odpowiada za wykonanie tak zawartych umów jak i ich ważność.

2. Celem skorzystania z Usługi Klient powinien podać następujące dane: imię, nazwisko, ulicę i nr domu, kod pocztowy, miasto, adres e – mail, numer telefonu. W uzasadnionych przypadkach PayU jest uprawniony do żądania od Klienta innych danych niezbędnych do oceny ryzyka Płatności z wyjątkiem szczególnych kategorii danych, o których mowa w art. 9 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

3. Z chwilą podania danych w sposób określony w ust. 2 oraz akceptacji Regulaminu dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Klientem a PayU, której przedmiotem jest świadczenie Usługi określonej w niniejszym Regulaminie.

4. PayU świadczy Usługę na podstawie otrzymanego od Klienta Zlecenia płatniczego, którego złożenie jest możliwe po zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu oraz podaniu danych określonych w ust. 2.

5. Za moment otrzymania Zlecenia płatniczego przez PayU uznaje się dzień, w którym rachunek bankowy PayU został uznany kwotą Płatności. W przypadku, gdy PayU otrzymał Zlecenie płatnicze w dniu nie będącym dla PayU Dniem Roboczym, przyjmuje się, że Zlecenie płatnicze zostało otrzymane w pierwszym Dniu Roboczym następującym po tym dniu.

6. Partnerzy Usługi, jak również PayU, prowadzą kwalifikację wiarygodności finansowej osób zamierzających dokonać Płatności i mogą w związku z tym zróżnicować zasady obsługi Płatności lub uzależniać niektóre warunki świadczenia usług w zależności od zakwalifikowania Klienta do danej grupy ryzyka.

7. PayU zastrzega sobie prawo odmowy obsługi danej Płatności, w przypadku, gdy nie zostały spełnione postanowienia Regulaminu lub też w przypadku powzięcia wątpliwości co do legalności transakcji, z tytułu której następuje Płatność lub legalność samej Płatności. PayU nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klienta z powodu odmowy, o której mowa w zdaniu poprzednim.

8. Płatność udostępniana jest Akceptantowi w ciągu 1 godziny od uznania rachunku PayU kwotą Płatności.

9. Klient jest informowany o dokonanej Płatności formie komunikatu elektronicznego umożliwiającego utrwalenie zawartych w nim danych.

10. W przypadku, gdy dokonana Płatność zostaje z jakichkolwiek powodów zwrócona Klient jest bezzwłocznie o tym informowany, a wpłaconą kwotę pozostawia się do dyspozycji Klienta.

11. W ter minie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie Usługi, o której mowa w artykule 4 ust. 3 Regulaminu, Klient może od niej odstąpić bez podania przyczyny, poprzez złożenie oświadczenia w formie elektronicznej, za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej w sekcji „Pomoc” https://poland.payu.com/pomoc/ lub na piśmie na adres PayU S.A. 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186. Uprawnienie do odstąpienia nie przysługuje, jeśli na żądanie Klienta Usługa zostanie w pełni wykonana przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

Art. 5 Opłaty

1. Z tytułu świadczonej na podstawie niniejszego Regulaminu usługi, PayU może pobierać opłaty od Klienta. W przypadku gdy PayU pobiera opłaty od realizacji Płatności informuje Klienta o wysokości opłaty za pośrednictwem strony internetowej, na której Klient składa Zlecenie płatnicze. Na wniosek Klienta, złożony w sposób określony w art. 9 ust. 2 Regulaminu, PayU dostarcza Klientowi powyższe informacje w postaci papierowej lub na innym trwałym nośniku informacji.

2. W przypadku, gdy spełnione są łącznie następujące warunki:

a. PayU pobrała opłatę od Klienta, o której mowa w ust. 1,

b. nastąpił zwrot Płatności zainicjowany przez Akceptanta albo zwrot w związku z uznaniem reklamacji Klienta dotyczącej danej Płatności, PayU dokonuje Klientowi również zwrotu opłaty od realizacji danej Płatności. Jeśli zwrot Płatności zainicjowany przez Akceptanta albo zwrot w związku z uznaniem reklamacji Klienta dotyczącej danej Płatności jest częściowy, PayU dokonuje zwrotu opłaty z tytułu realizacji danej Płatności proporcjonalnie do kwoty zwrotu.

3. Klient zobowiązany jest do ponoszenia opłat związanych z wykonaniem Płatności na mocy umów zawartych z Partnerami i uczestnikami tych transakcji, a także ponoszenia kosztów transmisji danych poprzez sieć Internet związanych z korzystaniem z Usługi.

 

Art. 6 Obowiązki Klienta

1. Korzystając z Usługi Klient zobowiązuje się do:

a. przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu,

b. postępowania w sposób uczciwy i rzetelny w stosunku do innych uczestników obrotu, w szczególności podawania prawdziwych i nie wprowadzających w błąd informacji oraz wywiązywania się z podjętych ustaleń oraz zobowiązań,

c. posługiwania się instrumentami płatniczymi (w tym kartami płatniczymi) tylko i wyłącznie jako ich uprawniony posiadacz lub użytkownik, a więc osoba upoważniona do korzystania z danego instrumentu na mocy umowy z jego wydawcą,

d. stosować się do obowiązujących przepisów prawa, jak i zasad postępowania i procedur wyznaczonych przez PayU, w celu zapewnienia przestrzegania przepisów prawa, oraz zasad określonych przez właściwe organizacje kart płatniczych.

2. Korzystając z Usługi Klient nie może:

a. naruszać obowiązujących przepisów prawa lub podejmować działania celem obejścia tych przepisów,

b. korzystać z Usług w sposób sprzeczny lub niewłaściwy z ich celem,

c. naruszać prywatności innych osób,

d. dopuszczać się działań, które mogłyby utrudniać lub zakłócać zasady świadczenia Usługi,

e. podejmować działań na szkodę PayU i innych osób.

 

Art. 7 Odpowiedzialność PayU

PayU ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług na zasadach określonych w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

 

Art. 8 Prywatność i poufność

1. Administratorem danych osobowych Klientów w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) jest PayU.

2. Z zastrzeżeniem ust. 4 niniejszego Artykułu, dane osobowe Klientów są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w celu:

− świadczenia Usług i dokumentowania ich wykonania,

− powiadamiania Klienta oraz Akceptanta o statusie realizacji Płatności,

− rozpatrywania reklamacji,

− wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na PayU.

3. W związku z realizacją Płatności PayU przetwarza dane osobowe Klienta w zakresie wskazanym w Polityce Prywatności, której aktualna treść dostępna jest tutaj https://poland.payu.com/nota-o-prywatnosci-payu/.

4. Ponadto w przypadku, gdy Usługa ma zostać zrealizowana z wykorzystaniem środków pochodzących z kredytu („Raty PayU” lub odroczonej płatności „PayU Płacę Później”) poniżej wskazane dane osobowe Klienta mogą być przekazane Organizacjom finansującym. Dane osobowe Klienta są przekazywane wyłącznie danej Organizacji Finansującej, do której Klient skierował wniosek za pośrednictwem PayU oraz w zakresie jaki obejmuje umowa PayU z daną Organizacją Finansującą.

Następujące kategorie danych osobowych Klienta mogą zostać przekazane Organizacjom Finansującym:

a. dane osobowe wprowadzone przez Klienta w ramach wniosku udostępnionego przez PayU oraz adres IP Klienta, w celu niezbędnym do rozpatrzenia wniosku Klienta, zawarcia i wykonania umowy pomiędzy Klientem a Organizacją Finansującą,

b. imię, nazwisko, adres e-mail, adres, kwota Płatności, opis zakupionych towarów (w tym nazwa, ilość, cena, cena dostawy, kategoria towaru lub usługi), numer telefonu, adres IP, przekazane PayU przez Akceptanta,

c. historia Płatności Klienta dokonywanych za pośrednictwem PayU z ostatnich 24miesięcy, obejmująca takie dane jak: ilość, rodzaj, data, wartość, zakres, urządzenie, z którego wykonano Płatność, numery rachunków bankowych użytych w ramach Płatności, poprzednie wnioski składane przez Klienta za pośrednictwem PayU w ramach „Rat PayU” lub „PayU Płacę Później”, w tym informacje czy został przyjęty przez Organizację Finansującą, ilości instrumentów płatniczych, które Klient przechowywał PayU oraz terminu, od którego je przechowywał,

d. PESEL Klienta oraz numer i seria dowodu osobistego, o ile ich zebranie zostało zlecone PayU przez daną Organizację Finansującą. Dane osobowe Klienta, o których mowa w pkt b), c), d) powyżej zostaną wykorzystane przez Organizacje Finansujące do celów przygotowania oferty finansowania dla Klienta, w szczególności kredytu, przeprowadzania i udoskonalania ocen zdolności kredytowej, tak aby w przyszłości móc zaoferować Klientowi lepsze i bardziej dostosowane warunki usług finansowania, aby poprawiać skuteczność produktów Organizacji Finansujących, aby wcześniej zrozumieć czego klienci oczekują oraz w jaki sposób spełnić ich oczekiwania.

5. Podanie danych osobowych wskazanych w ust. 3 jest dobrowolne jednak niezbędne do realizacji Płatności, a brak podania danych może skutkować odrzuceniem Płatności.

6. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez PayU określa Polityka Prywatności, której aktualna treść dostępna jest tutaj: https://poland.payu.com/nota-o-prywatnosci-payu/.

 

Art. 9 Reklamacje

1. Klient może złożyć reklamację, jeżeli Usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie zostały zrealizowane lub są realizowane niezgodnie z jego postanowieniami.

2. Reklamację można złożyć w formie:

a. pisemnej na adres PayU wskazany w art.2 ust. 2 Regulaminu lub

b. elektronicznej za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej https://poland.payu.com/pomoc/ w sekcji „Pomoc” lub

c. osobiście do protokołu, podczas wizyty w siedzibie PayU, której adres został wskazany w art. 2 ust. 2 Regulaminu.

3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i nazwisko Klienta, adres e – mail oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.

4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, PayU zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie i terminie. PayU rozpoznaje reklamację w terminie 15 dni roboczych od daty jej otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa powyżej, termin rozpatrzenia reklamacji może ulec przedłużeniu o czas niezbędny do uzyskania odpowiednich informacji, o czym Klient zostanie poinformowany, przy czym maksymalny czas rozpatrzenia reklamacji nie może przekroczyć 35 dni roboczych. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona przez PayU pisemnie lub w formie elektronicznej, o ile Klient wyraził na to zgodę.

5. W związku z rozpatrywaniem reklamacji, celem wyjaśnienia wszelkich kwestii z wystawcami kart płatniczych, instytucjami finansowymi, a także organami nadzoru, PayU może zwrócić się do Klienta o przesłanie w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania:

a. dodatkowych, niezbędnych informacji dotyczących transakcji, tytułem której nastąpiła reklamowana Płatność oraz

b. kopii dokumentów dotyczących realizacji transakcji, w ramach której Klient zrealizował Płatność dokonaną kartą płatniczą lub przelewem z wykorzystaniem Usługi, w tym: kopię potwierdzenia nabycia towaru lub usługi.

6. Jeżeli Klient nie zgadza się z rozstrzygnięciem reklamacji przekazanym przez PayU, wówczas Klient ma możliwość:

a. jeżeli Klient jest osobą fizyczną – wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 roku o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku Finansowego i o Rzeczniku Finansowym,

b. skorzystania z Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego:

https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny

c. skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/ wskazując jako pierwszy punkt kontaktu następujący adres PayU: payu@payu.pl oraz adres strony https://poland.payu.com/pomoc/

d. jeśli Klient jest konsumentem – zwrócić się o pomoc prawną do Miejskich lub Powiatowych Rzeczników Konsumenta,

e. wystąpienia z powództwem przeciwko PayU do sądu powszechnego właściwości ogólnej.

 

Art. 10 Postanowienia końcowe

1. Prawem właściwym dla umowy między Klientem a PayU zawieranej na podstawie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Jeżeli Klient jest konsumentem, zastosowanie mają dodatkowo korzystniejsze dla niego bezwzględnie obowiązujące przepisy kraju zamieszkania.

2. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez PayU na podstawie niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne lub przez właściwy sąd miejsca zamieszkania Klienta będącego konsumentem, o ile takie uprawnienie wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

 

Status systemu płatności PayU można sprawdzić pod linkiem https://status.secure.payu.com/

 

3.  REGULAMIN PŁATNOŚCI PAYPAL

 

1. Korzystanie z systemu PAYPAL do płacenia za usługi sklepu internetowego „Marysia Czyta” oznacza akceptację zasad płatności PAYPAL.

2. Pełny regulamin płatności przez PAYPAL znajduje się tutaj:

https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/ua/legalhub-full