REGULAMINY
PłATNOśCI I DOSTAWY
SKLEPU «MARYSIA
CZYTA»
SPIS TREŚCI:
I.
REGULAMIN PŁATNOŚCI
II.
REGULAMIN DOSTAWY
III.
REGULAMINY SERWISÓW PŁATNOŚCIOWYCH
1.
Regulamin płatności PRZELEWY24
2.
Regulamin płatności PAYU
3.
Regulamin Płatności PAYPAL
I. REGULAMIN PŁATNOŚCI
Art. 1 Definicja
1. Sprzedawca – firma, określona w Regulaminie świadczenia usług drogą
elektroniczną i dokonywania zakupów w sklepie internetowym «Marysia
Czyta», która dokonuje sprzedaży za pośrednictwem tego sklepu internetowego.
2. Sklep – sklep internetowy «Marysia Czyta», w ramach
którego Sprzedawca oferuje Klientom towary lub usługi.
3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której przyznano przez przepisy prawa zdolność prawną, która
korzysta z usług Sklepu.
4. Dzień roboczy – dzień, z wyjątkiem soboty i dnia wolnego od pracy
zgodnie z przepisami prawa polskiego, na terenie którego działa Sklep.
5. Regulamin – treść niniejszego regulaminu płatności.
6. Zamówienie – wybrane
przez Klienta poprzez umieszczenie ich w koszyku towary,
dostępne w Sklepie i potwierdzone za pomocą Złożenia Zamówienia.
7. Złożenie Zamówienia – proces
wprowadzania przez Klienta danych niezbędnych do wysłania Zamówienia i
przekazania ich Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu, a także dokonania płatności
za wybrany towar jedną z form płatności za Zamówienie lub wybierając opcję
Płatność za pobraniem.
8. Płatność za pobraniem – płatność przez Klienta kurierowi przy
odbiorze Zamówienia.
9. Przelewy24, PayU, PayPal – serwisy płatnościowe.
Art. 2 Rodzaje płatności za Zamówienie
1. W Sklepie dostępne są dwa rodzaje
płatności: płatność z góry przed wysyłką
Zamówienia albo Płatność za pobraniem po wykonaniu Zamówienia – płatność kurierowi po otrzymaniu
Zamówienia.
2. Płatność z góry przed wysyłką
Zamówienia. Płatność za Zamówienie Klient dokonuje niezwłocznie po złożeniu
Zamówienia poprzez wybór: waluty płatności, systemu płatności, dostępnego dla
wybranej waluty oraz sposobu płatności. Realizacja Zamówienia, opłaconego
z góry przed wysyłką, odbywa się priorytetowo.
3. Płatność za pobraniem po otrzymaniu Zamówienia. Płatność za
Zamówienie Klient dokonuje po złożeniu Zamówienia bezpośrednio kurierowi po
otrzymaniu od niego Zamówienia.
Art. 3 Warunki korzystania z Płatności za pobraniem
1. Płatność za pobraniem dostępna jest wyłącznie na terenie Polski i
wyłącznie przy dostawie kurierem.
2. Obowiązki Klienta przy Złożeniu Zamówienia
w przypadku Płatności za pobraniem:
a) upewnić
się, że wskazany adres jest poprawny i zawiera pełne informacje niezbędne
kurierowi do dostarczenia Zamówienia;
b)
zwrócenia uwagi na to, czy podany jest prawidłowy numer telefonu, gdyż w razie
potrzeby ułatwi to firmie kurierskiej kontakt z Klientem przed doręczeniem
przesyłki;
c)
przygotować obliczoną przez Sklep kwotę wpłaty – kurier nie ma obowiązku
wydawania reszty.
3. Wybierając opcję Płatność za
pobraniem, Klient zobowiązuje się zapłacić kurierowi Zamówienie przy odbiorze.
4. W przypadku odmowy płatności Klient
zobowiązany jest do zapłaty kosztów
dostawy Zamówienia oraz kosztów jego odesłania do Sprzedawcy w terminie 2 dni
roboczych na jedno z kont Sprzedawcy wskazanych w Art. 10 Regulaminu. Koszt
zwrotu Zamówienia jest równy kosztowi jego dostarczenia.
5. W przypadku nieotrzymania
płatności, o której mowa w ust. 4, Sprzedający zastrzega sobie prawo zgłoszenia
takiego przypadku do właściwych polskich instytucji księgowych dłużników (KRD,
KRZ, BIK itp.).
Art. 4 Waluty akceptowane do płatności
1. Płatność możliwa jest w jednej z
następujących walut: PLN, EUR, USD, CZK, HUF.
Wybrania waluty dokonuje się w górnym panelu Sklepu obok pozycji „Kontakty” (w
wersji mobilnej – za pomocą menu w postaci trzech białych poziomych pasków w
prawej górnej części Sklepu). Podstawowa cena towarów znajdujących się w
Sklepie podana jest w PLN (polskich
złotych). W przypadku wybrania innej waluty ceny w Sklepie zostaną
automatycznie przeliczone na wybraną walutę według średniego dziennego
aktualnego kursu NBP (Narodowy Bank Polski).
2. Płatność w PLN (w polskich złotych) dokonywana jest za pośrednictwem Przelewy24, PayPal lub tradycyjnym
przelewem bankowym. Sugerowany jest Przelewy24.
3. Płatność w EUR (w euro)
odbywa się przez PayU, PayPal lub
tradycyjnym przelewem bankowym. Sugerowany jest PayU.
4. Płatność w USD (w dolarach amerykańskich) odbywa się przez PayPal lub
tradycyjnym przelewem bankowym. Sugerowany jest PayPal.
5. Płatność w CZK (w koronach czeskich) dokonywana jest wyłącznie tradycyjnym przelewem bankowym.
7. Numery kont dla przelewów tradycyjnych określa Art. 10
Regulaminu.
Art. 5 Obsługa metod płatności przez systemy płatności
1. Przelewy24 obsługuje płatności przy użyciu Blik, bankowości internetowej, Google Pay, Apple Pay oraz kartami
płatniczymi.
2. PayU obsługuje płatności za pomocą bankowości internetowej, Google Pay
oraz kartami płatniczymi.
3. PayPal obsługuje płatności PayPal, BLIK, Przelewy24 oraz kartami
płatniczymi.
Art. 6
Płatność za pomocą bankowości internetowej (Szybki przelew
online)
1. Po wybraniu metody płatności nastąpi
przekierowanie do formularza płatności, gdzie w pierwszej wkładce „Przelew
online” prezentowana jest lista dostępnych banków, w których możesz wykonać
szybki przelew automatyczny. Koniecznie będzie wybrać swój bank z tej listy. Po
wybraniu banku nastąpi przekierowanie do bankowości internetowej, gdzie po
zalogowaniu wystarczy zaakceptować w zwykły sposób automatycznie wypełniony
formularz przelewu.
2. Szybki przelew internetowy
realizowany jest w przypadku posiadania przez Klienta rachunku bankowego oraz
dostępu do bankowości elektronicznej. Transakcje rejestrowane są niemal
natychmiastowo, co pozwala Sklepowi na szybką realizację Zamówienia i skraca
czas oczekiwania Klienta na wysyłkę Zamówienia. Sposób potwierdzenia transakcji
np. SMS-em lub autoryzacji w aplikacji mobilnej nie powinien różnić się od tego, z jakiego korzysta Klient
zazwyczaj płacąc za różne usługi.
3. Realizacja Zamówienia rozpocznie
się niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty – zwykle trwa to kilka minut.
Art. 7
Płatność BLIKiem
1. Po wybraniu sposobu płatności nastąpi
przekierowanie do formularza płatności. Należy wybrać BLIK z dostępnych ikon na
liście banków. Otworzy się strona BLIK, gdzie w przeznaczonym do tego polu
należy wpisać sześciocyfrowy kod. Kod BLIK można wygenerować na swoim
urządzeniu mobilnym w aplikacji banku i skopiować. Po wpisaniu kodu na stronie
płatności BLIK należy zatwierdzić operację w aplikacji mobilnej.
2. BLIK to druga po szybkich
przelewach internetowych najpopularniejsza forma płatności. Płacenie za zakupy
internetowe BLIKiem jest proste i szybkie, gdyż proces składa się jedynie z
dwóch kroków: wpisania na stronie BLIK kodu, wygenerowanego w aplikacji banku,
i zatwierdzenia transakcji w tej samej aplikacji mobilnej.
3. Istnieje możliwość zapisania Sklepu
w taki sposób, aby przy kolejnych płatnościach nie wprowadzać kodu BLIK. Dzięki
temu, że każdy kod BLIK jest ważny tylko przez kilkadziesiąt sekund, ta metoda
płatności jest bardzo bezpieczna i
niemal natychmiastowa. Realizacja Zamówienia rozpocznie się natychmiast po
zaksięgowaniu wpłaty – zazwyczaj trwa to
kilka minut.
Art. 8
Płatność kartą płatniczą
1. Po wybraniu sposobu płatności nastąpi
przekierowanie do formularza płatności, gdzie należy przejść do wkładki „Karta
płatnicza”. Opcja ta jest dostępna zarówno dla kart kredytowych, jak i debetowych.
2. Transakcje kartami płatniczymi
często są dodatkowo zabezpieczane przez bank za pomocą procedury 3D Secure –
wówczas do realizacji transakcji konieczne jest także wprowadzenie kodu
przesłanego przez bank SMS-em lub potwierdzenie transakcji w aplikacji
mobilnej. Wydłuża to nieco cały proces, ale chroni klienta w przypadku
kradzieży danych.
3. Możliwość zapisania danych karty
sprawia, że kolejnych płatności w Sklepie można dokonać jednym kliknięciem. Płatność kartą zajmuje kilka minut.
Realizacja Zamówienia rozpocznie się natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty – zwykle trwa to kilka minut.
Art. 9
Płatność PayPal
1. Po wybraniu PayPal jako formy
płatności nastąpi przekierowanie bezpośrednio do systemu PayPal. Jeżeli Klient
posiada konto PayPal, może zalogować się i potwierdzić płatność.
2. Jeżeli Klient nie posiada konta
PayPal, może on skorzystać z PayPal jako gość lub założyć nowe konto PayPal i
następnie potwierdzić płatność.
3. Płacenie za pomocą systemu PAYPAL zajmuje kilka minut.
Realizacja Zamówienia rozpocznie się natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty – zwykle trwa to kilka minut.
Art. 10
Płatność przelewem tradycyjnym
1. Ta metoda płatności jest zalecana
dla osób, które nie posiadają konta bankowego lub nie korzystają z bankowości
internetowej. Wybrania tej formy płatności dokonuje się poprzez formularz
płatności, w którym należy wybrać metodę płatności „Przelew tradycyjny” i
utworzyć formularz przelewu klikając na ikonę drukarki wyświetloną obok numeru
rachunku bankowego. Po wydrukowaniu można udać się na pocztę lub do banku w
celu dokonania płatności.
2. Formularz przelewu można wypełnić również
samodzielnie, podając następujące dane:
a) numer konta PLN (w polskich złotych): PL 04 2490 0005 0000 4530 0000 1174
SWIFT: ALBPPLPW
Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow
b) numer konta EUR (w euro): PL 04 2490 1057 0000 9902 4090 0903
SWIFT: ALBPPLPW
Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow
c) numer konta USD (w dolarach amerykańskich): PL 57 2490 1057 0000 9901 4090 0903
SWIFT: ALBPPLPW
Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow
d) numer konta CZK (w koronach czeskich): PL 30 2490 1057 0000 9907 4090 0903
SWIFT: ALBPPLPW
Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow
e) numer konta HUF (w węgierskich forintach): PL 21 2490 1057 0000 9907 4090 0903
SWIFT: ALBPPLPW
Odbiorca: P.U.H. „Strek” Mykoła Zhukow
3. W tytule przelewu Klient zobowiązany jest podać swój login i numer
Zamówienia. Bez tej informacji czas realizacji Zamówienia może się
wydłużyć.
4. Po otrzymaniu płatności za
pośrednictwem poczty lub banku, Klient ma obowiązek poinformować Sklep o
dokonanej płatności.
5. Realizacja Zamówienia Klienta
rozpoczęta zostanie z chwilą zarejestrowania przez Sprzedawcę wpłaty –
zazwyczaj następuje to następnego dnia
po dokonaniu płatności.
Art. 11
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.10.2024.
2. Korzystanie przez Klienta z usług Sklepu oznacza akceptację niniejszego
Regulaminu, Regulaminu Dostawy, Regulaminów serwisów płatnościowych: Regulaminu
Płatności PRZELEWY24, Regulaminu Płatności PAYU, Regulaminu Płatności PAYPAL.
II.
REGUŁAMIN DOSTAWY
Art. 1 Definicja
1. Sprzedawca – firma, określona w Regulaminie świadczenia usług drogą
elektroniczną i dokonywania zakupów w sklepie internetowym «Marysia
Czyta», która dokonuje sprzedaży za pośrednictwem tego sklepu internetowego.
2. Sklep – sklep internetowy «Marysia Czyta», w ramach
którego Sprzedawca oferuje Klientom towary lub usługi.
3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której przyznano przez przepisy prawa zdolność
prawną, która korzysta z usług Sklepu.
4. Dzień roboczy – dzień, z wyjątkiem soboty i dnia wolnego od pracy
zgodnie z przepisami prawa polskiego, na terenie którego działa Sklep.
5. Regulamin – treść niniejszego regulaminu dostawy.
6. Zamówienie – wybrane
przez Klienta poprzez umieszczenie ich w koszyku towary,
dostępne w Sklepie i potwierdzone za pomocą Złożenia Zamówienia.
7. Złożenie Zamówienia – proces
wprowadzania przez Klienta danych niezbędnych do wysłania Zamówienia i przekazania
ich Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu, a także dokonania płatności za wybrany
towar jedną z form płatności za Zamówienie lub wybierając opcję Płatność za
pobraniem.
8. Płatność za pobraniem – płatność przez Klienta kurierowi przy
odbiorze Zamówienia.
Art. 2 Sposoby i koszt dostawy
1. Dostępność metod dostawy
uzależniona jest od kraju wybranego przez Klienta do dostawy:
a) paczkomaty
InPost i dostawa kurierem, w tym za
pobraniem – wyłącznie na terenie Polski,
b) paczkomaty
Orlen Paczka i dostawa do określonych
punktów odbioru przesyłek (POP) – wyłącznie na terenie Polski,
c) dostawa
kurierem DHL – zarówno na terenie
Polski, jak i do wybranych krajów,
d) dostawa kurierem UPS – zarówno na terenie Polski, jak i do wybranych krajów, za pobraniem – wyłącznie na terenie Polski.
2. Sklep przy wybraniu kraju wskazuje
dostępność lub brak dostawy do tego kraju.
3. Klient zobowiązany jest wybrać
wyłącznie taką usługę dostawy, która gwarantuje możliwość dostarczenia
Zamówienia do wybranego kraju pod wskazany adres. Wyłącznie Klient ponosi odpowiedzialność za wybór odpowiedniej usługi
dostawy. W przypadku wybrania nieodpowiedniej usługi Zamówienie zostanie
anulowane przez Sklep, a wpłacone środki zostaną zwrócone Klientowi, z
wyłączeniem ewentualnych prowizji.
4. Koszt dostawy zależny jest od wybranego kraju dostawy, sposobu dostawy oraz wagi przesyłki.
5. Jeśli Klient wybiera metodę dostawy do paczkomatu lub punktu odbioru paczek (POP), ale nie wskazuje adresu paczkomatu lub POP, Sprzedawca samodzielnie wybiera najbliższy do wskazanej adresy paczkomat lub POP.
Art. 3 Terminy realizacji Zamówienia i dostawy
1. Zamówienie zostaje wysłane do
Klienta po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy, za wyjątkiem opcji Płatności
za pobraniem.
2. Czas dostawy zależny jest od
wybranego sposobu dostawy. Termin odbioru przesyłki należy liczyć jako termin
realizacji Zamówienia + termin dostawy.
3. Czas realizacji Zamówienia wynosi
zazwyczaj 1-2 dni robocze, jeśli towar jest na stanie. W innym przypadku Klient
będzie niezwłocznie poinformowany przez Sklep o wydłużeniu terminu realizacji.
4. W przypadku dużej ilości Zamówień
termin realizacji może ulec wydłużeniu.
5. Klient może zamówić przyspieszoną
realizację i dostawę, także w weekendy.
6. Klient może zamówić specjalne
opakowanie prezentowe i/lub mocniejsze opakowanie.
Art. 4 Dostawa na koszt Sklepu
1. W przypadku dostawy przy Zamówieniu o wartości powyżej 150 zł,
dostawa na terenie Polski odbywa się na koszt Sklepu, tj. jest dla kupującego
bezpłatna, jednak tylko w przypadku dokonania płatności przed wysyłką.
2. Do kwoty Zamówienia zostanie
doliczona odpowiednia opłata za dodatkowe opcje dostawy (za opakowanie na
prezent, za mocniejsze opakowanie, za przyspieszoną realizację i dostawę itp.).
Art. 5 Rodzaje przesyłek
1. Klasyfikacja przesyłek przez Sklep
na rodzaje uzależniona jest od wagi przesyłki oraz jej gabarytów i dzieli się
na dwa rodzaje: MINI, STANDARD, gdzie:
a) Dla InPostu:
MINI – do 5 kg, wymiary
paczki: maksymalnie 64 x 38 x 8,
STANDARD – do 20 kg, wymiary
paczki: maksymalnie 64 x 38 x 64.
b) Dla Orlen Paczka:
MINI – do 20 kg, wymiary
paczki: maksymalnie 60 x 30 x 8,
STANDARD – do 20 kg, wymiary
paczki: maksymalnie 60 x 41 x 38.
c) Dla DHL/UPS:
MINI – do 5 kg, wymiary
paczki: maksymalnie 46 x 31 x 6,
STANDARD – do 20 kg, wymiary
opakowania: maksymalnie 62 x 46 x 12.
2. Rodzaj przesyłek Sklep wybiera
samodzielnie w zależności od ilości i wagi zakupionego przez Klienta towaru.
3. Jeżeli ilość zakupionego przez
Klienta towaru przekracza normy obowiązujące dla największego rodzaju
przesyłki, Sklep dodatkowo kontaktuje się z Klientem w celu sfinalizowania
Zamówienia.
Art. 6 Ceny dostawy
1. Aktualne ceny dostawy doliczane są
do kwoty Zamówienia w trakcie składania Zamówienia i wybrania sposobu dostawy.
2. W przypadku wybrania waluty innej
niż polski złoty ceny dostawy są automatycznie przeliczane na cenę w wybranej
walucie według aktualnego średniego kursu Narodowego Banku Polskiego.
3. Sklep zastrzega sobie prawo do
zmiany cen dostaw bez dokonywania zmian w Regulaminie.
4. Orientacyjne ceny i szacunkowe terminy
dostaw podane są w poniższych tabelach. Ceny dostawy na terenie Polski podawane
są w polskich złotych, w pozostałych krajach – w euro, według kursu
obowiązującego w chwili wejścia w życie Regulaminu.
Polska |
|
|
|
|
||
Dostawca |
Metoda |
Koszt dostawy *, zł |
Koszt dostawy**, zł |
Termin dostawy *** |
||
InPost |
Paczkomat |
11,99 |
17,99 |
Do 2 dni |
||
Kurier |
16,99 |
20,99 |
Do 2 dni |
|||
Za pobraniem |
21,99 |
24,99 |
Do 2 dni |
|||
Orlen Paczka |
Paczkomat/POP |
8,99 |
12,99 |
Do 2 dni |
||
DHL |
Kurier |
19,00 |
22,00 |
Do 2 dni |
||
Za pobraniem |
23,00 |
30,00 |
Do 2 dni |
|||
UPS |
Kurier |
20,00 |
23,00 |
Do 2 dni |
||
Za pobraniem |
23,00 |
26,00 |
Do 2 dni |
|||
Inne kraje, dostawa kurierem |
Dostawca DHL |
Dostawca UPS |
|||||||||
Koszt dostawy *, EUR |
Koszt dostawy**, EUR |
Termin dostawy *** |
Koszt dostawy *, EUR |
Koszt dostawy**, EUR |
Termin dostawy *** |
||||||
Austria |
14,05 |
20,71 |
2 |
13,10 |
24,29 |
2 |
|||||
Belgia |
14,05 |
20,71 |
2 |
15,24 |
27,14 |
2 |
|||||
Bułgaria |
16,19 |
20,71 |
5 |
16,43 |
30,95 |
4 |
|||||
Wielka
Brytania |
16,19 |
20,71 |
3 |
--- |
--- |
--- |
|||||
Grecja |
16,19 |
20,71 |
5 |
20,24 |
41,43 |
5 |
|||||
Dania |
16,19 |
20,71 |
4 |
20,24 |
41,43 |
2 |
|||||
Estonia |
14,05 |
20,71 |
4 |
16,43 |
28,1 |
3 |
|||||
Irlandia |
16,19 |
20,71 |
4 |
16,43 |
30,95 |
5 |
|||||
Hiszpania kontynent |
16,43 |
33,33 |
3 |
15,24 |
27,14 |
4 |
|||||
Włochy |
16,19 |
20,71 |
4 |
15,24 |
27,14 |
4 |
|||||
Cypr |
16,19 |
20,71 |
12 |
--- |
--- |
--- |
|||||
Łotwa |
10,71 |
14,29 |
4 |
16,43 |
30,95 |
2 |
|||||
Litwa |
10,71 |
14,29 |
3 |
16,43 |
30,95 |
2 |
|||||
Luksemburg |
14,05 |
20,71 |
3 |
15,24 |
27,14 |
2 |
|||||
Malta |
42,62 |
128,81 |
7 |
--- |
--- |
--- |
|||||
Monako |
42,62 |
128,81 |
5 |
--- |
--- |
--- |
|||||
Holandia |
11,19 |
16,19 |
2 |
15,24 |
27,14 |
2 |
|||||
Niemcy |
8,57 |
10,48 |
2 |
13,10 |
24,29 |
2 |
|||||
Portugalia |
16,19 |
20,71 |
5 |
15,24 |
27,14 |
4 |
|||||
Rumunia |
16,19 |
20,71 |
5 |
13,10 |
24,29 |
3 |
|||||
Słowacja |
9,29 |
13,33 |
2 |
15,24 |
27,14 |
2 |
|||||
Słowenia |
14,05 |
20,71 |
4 |
15,24 |
27,14 |
2 |
|||||
Węgry |
11,90 |
15,24 |
3 |
13,10 |
24,29 |
2 |
|||||
Finlandia |
16,19 |
20,71 |
4 |
20,24 |
41,43 |
4 |
|||||
Francja |
14,76 |
31,43 |
4 |
15,24 |
27,14 |
3 |
|||||
Chorwacja |
16,19 |
20,71 |
3 |
20,24 |
41,43 |
3 |
|||||
Czechy |
9,76 |
13,81 |
2 |
13,10 |
24,29 |
2 |
|||||
Szwecja |
16,19 |
20,71 |
4 |
15,24 |
27,14 |
2 |
|||||
* dla przesyłki
MINI |
|
|
|
|
|
||||||
** dla przesyłki
STANDARD |
|
|
|
|
|
||||||
*** szacunkowo,
dni Robocze. Przyspieszone
przetwarzanie i wysyłka, także w weekendy, są dostępne za dodatkową opłatą, w tym celu
konieczne jest wybranie odpowiedniej opcji podczas składania Zamówienia |
|||||||||||
Art. 7
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.10.2024.
III.
REGULAMINY SERWISÓW PŁATNOŚCIOWYCH
1. REGULAMIN PŁATNOŚCI
PRZELEWY24
Akceptant – ilekroć
w Regulaminie jest mowa o Akceptancie rozumie się przez to Sprzedawcę oraz
Odbiorcę Płatności; ilekroć w Regulaminie jest mowa o Sprzedawcy lub Odbiorcy
Płatności rozumie się przez to Akceptanta.
Użytkownik – osoba
fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonuje zapłaty za towary lub
usługi oferowane przez Akceptanta.
Serwis/Serwis
Przelewy24 – internetowy serwis usługowy, pośredniczącym w
przekazywaniu płatności pomiędzy Płatnikiem i Akceptantem.
Płatności mogą przyjmować w serwisie Przelewy24
następujące statusy:
oczekująca – płatność
oczekująca na wpłatę;
weryfikowana – płatność
wpłacona, podlegająca dodatkowej weryfikacji ze względów bezpieczeństwa;
do
wykorzystania/przedpłata – płatność opłacona, która oczekuje na przekazanie
potwierdzenia do Sprzedawcy;
dokonana – płatność
opłacona i potwierdzenie wysłane do Sprzedawcy;
błędna – płatność
zakończona błędem zwróconym przez Instytucję pośredniczącą lub bez poprawnej
wpłaty;
zwrócona – zwrócona
Klientowi z konta Serwisu.
Panel
transakcyjny – Panel dostępny dla Płatnika w celu wybrania formy
płatności oraz przekierowania do Instytucji pośredniczącej.
Instytucja
pośrednicząca – dostawca Usług Płatniczych lub inny podmiot, za
którego pośrednictwem Płatnik przekazuje PayPro SA (PayPro) środki pieniężne
dla celów zapłaty Akceptantowi, w szczególności Agent Płatniczy, bank, centrum
autoryzacyjno – rozliczeniowe, operator pocztowy, biuro usług płatniczych.
Dzień
Roboczy – (Dzień Roboczy Dostawcy Odbiorcy) – dzień w godzinach
pracy PayPro z wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz dni wolnych od pracy, w
którym działalność operacyjną prowadzi jednostka PayPro wykonująca czynności
przewidziane postanowieniem Regulaminu odwołującym się do określenia „Dzień
Roboczy”.
§ 1.
Postanowienia ogólne
1. Serwis Przelewy24 jest wykorzystywany przez firmę
PayPro SA, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, tel. +48 (61) 642 93 44, WWW:
www.przelewy24.pl, e – mail: serwis@przelewy24.pl. PayPro SA – wpisana jest do
Krajowej Instytucji Płatniczej do rejestru krajowych instytucji płatniczych
prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF
IP24/2014.
2. Serwis Przelewy24 udostępnia Klientom różnorodne
metody wykonywania Płatności, przyjmuje Płatności Klientów, potwierdza
Sprzedawcy zrealizowanie Płatności i przekazuje te Płatności na konto
Sprzedawcy.
3. Każda Płatność inicjowana w serwisie Przelewy24
otrzymuje niepowtarzalny numer Płatności oraz hasło nadawane przez Serwis.
Klient winien zachować ten numer i hasło dla celów kontroli stanu tej
Płatności, oraz reklamacji płatności.
4. Każda wpłata dokonana na jedno z kont bankowych PayPro
lub jej Agenta Płatniczego jest dedykowana na realizację wyłącznie tej
Płatności, której numer został wprowadzony jako tytuł wpłaty. W przypadku
podania w tytule przelewu błędnego numeru Płatności PayPro nie ponosi
odpowiedzialności za cel, na jaki pójdą wpłacone środki.
5. Na wykonanie płatności w serwisie Klient otrzymuje
wskazany w panelu transakcyjnym czas. W tym okresie Serwis oczekuje na
potwierdzenie wykonania płatności. Po otrzymaniu potwierdzenia Serwis informuje
Klienta i system Akceptanta o poprawnym wykonaniu płatności.
6. Potwierdzenie płatności w serwisie Przelewy24
zapewniają Instytucje pośredniczące:
a) dla płatności przy pomocy kart
płatniczych lub portfela elektronicznego – serwery operatorów tych płatności,
współpracujących z serwisem Przelewy24;
b) dla płatności przelewem – bankowe
programy automatyzacji przelewów lub własne programy kontroli historii kont
bankowych serwisu.
7. Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie
rzeczywistym w przypadku niedziałania systemu Instytucji pośredniczącej, przerw
technicznych leżących po stronie Instytucji pośredniczącej, próby realizacji
Płatności poza godzinami księgowania przelewów wewnętrznych danego banku lub
zmian realizowanych po stronie Instytucji pośredniczącej, które mają wpływ na
działanie serwisu. Roszczenia wynikające z powyższych okoliczności przysługują
Płatnikowi wobec Instytucji pośredniczącej, zgodnie z umową zawartą przez
Płatnika z Instytucją pośredniczącą oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami
prawa.
8. Serwis nie gwarantuje realizacji Płatności w czasie
rzeczywistym w przypadku niezastosowania się podczas realizacji Płatności do
instrukcji widocznych w panelu transakcyjnym oraz na stronach Instytucji
pośredniczących.
9. Serwis Przelewy24 nie udostępnia danych
identyfikacyjnych (osobowych, adresowych, firmowych) Klientów, zgromadzonych w
serwisie. Dane te są wykorzystywane tylko w przypadku zwrotu należności lub
reklamacji i tylko do realizacji tych operacji.
10. Pośrednictwo serwisu Przelewy24 w przekazywaniu
Płatności Płatników poprzez konta Serwisu nie upoważnia Płatników do
dochodzenia odsetek od wpłat umieszczonych tymczasowo na kontach Serwisu.
11. Klientem Serwisu może być wyłącznie osoba fizyczna,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa
przyznaje zdolność prawną.
12. Serwis Przelewy24 nie jest stroną umowy ani stosunków
prawnych pomiędzy Płatnikiem a Akceptantem w szczególności umowy sprzedaży i z
tych tytułów nie ponosi żadnych odpowiedzialności. W szczególności nie ponosi
on żadnej odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
zobowiązania przez Akceptanta, jak i wobec Akceptanta za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie zobowiązania przez Płatnika.
13. Koszt zwrotu błędnej wpłaty oraz przedpłaty
utworzonej przelewem wynosi 2 zł (dwa złote). W przypadku błędnej wpłaty lub
przedpłaty wykonanej przez Płatnika pocztowym przekazem pieniężnym koszt zwrotu
zwiększa się o opłatę przekazu pieniężnego na adres pocztowy Płatnika, wg
cennika Poczty Polskiej. W przypadku błędnej wpłaty lub przedpłaty wykonanej
przez Płatnika kartą płatniczą koszt zwrotu wynosi 2,9% wartości przedpłaty. W
przypadku zwrotu błędnej wpłaty lub przedpłaty na konto za granicą Polski,
koszt przelewu pokrywa odbiorca.
§ 2.
Postanowienia końcowe
1. Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym roszczeń,
wynikających z korzystania z usług Sklepu, przysługuje po wyczerpaniu drogi
postępowania reklamacyjnego, zgodnie z par.2.
2. Dla wszelkich sporów wynikłych z Regulaminu, jak i
wszelkich stosunków prawnych wynikających z czynności dokonywanych w celu jej
wykonania, wyłącznie właściwy jest sąd właściwy dla siedziby PayPro.
3. Czynności dokonywane w ramach Serwisu Przelewy24 nie
mają charakteru czynności bankowych. Przystąpienie do Serwisu nie jest związane
z otwarciem rachunku bankowego w rozumieniu Kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23
kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z póżn.
zm.) oraz ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (Dz. U. z 1997 r. Nr
140, poz. 939).
4. Zabronione jest wykorzystywanie Serwisu do obsługi
płatności za sprzedaż towarów lub świadczenie usług niezgodnych z przepisami
prawa, w szczególności naruszających prawa własności osób trzecich, jak również
niedopuszczonych do obrotu handlowego na terenie Unii Europejskiej, jak i
wykorzystywanie do obsługi płatności z tytułu dostępu do treści
pornograficznych.
5. Osoby wykonujące płatności poprzez serwis Przelewy24
wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez PayPro SA, ul.
Kanclerska 15, 60-327 Poznań oraz spółkę DialCom24 Sp. z o.o., ul. Kanclerska
15, 60-327 Poznań, w celach związanych wyłącznie z działalnością serwisu.
6. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z
29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz. 883) jest
PayPro.
7. Osoby wykonujące płatności przez serwis Przelewy24
wyrażają zgodę na otrzymanie potwierdzenia Płatności w formie maila, o którego
treści i zawartości decyduje wyłącznie serwis Przelewy24.
2. REGULAMIN PŁATNOŚCI PAYU
Art. 1
Definicje
Zwrotom i wyrażeniom użytym w niniejszym Regulaminie
nadaje się następujące znaczenie:
1. Klient –
osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła z
PayU umowę o pojedynczą transakcję płatniczą drogą elektroniczną.
2. Partner –
bank lub centrum autoryzacyjno – rozliczeniowe lub instytucja pożyczkowa
współpracujące z PayU przy obsłudze narzędzi umożliwiających Płatności, o
których mowa w art. 3 ust. 2.
3. Akceptant –
podmiot, który zawarł umowę z PayU, umożliwiający dokonanie Płatności.
4. Usługa –
usługa wykonywana przez PayU na rzecz Klienta na mocy postanowień Regulaminu,
polegająca na przeprowadzaniu Płatności; usługa płatnicza w rozumieniu ustawy z
dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
5. Dzień Roboczy
– Dzień inny niż sobota oraz dzień ustawowo wolny od pracy na terenie
Rzeczpospolitej Polskiej, w którym PayU prowadzi swoją działalność.
6. Organizacja
Finansująca – banki lub instytucje pożyczkowe, które współpracują z PayU na
podstawie odrębnych umów, w szczególności w zakresie udzielania kredytów
Klientom celem dokonania umożliwienia dokonania Płatności z wykorzystaniem
opcji kredytu (Raty PayU) oraz odroczonych płatności (PayU Płacę Później).
Aktualna lista Organizacji Finansujących znajduje się tutaj
https://poland.payu.com/wp-content/uploads/sites/14/2023/06/Lista-organizacji-finansujacych-ver.10.pdf.
7. Serwis –
strona internetowa prowadzona przez Akceptanta, za pomocą której Akceptant
oferuje Klientom dobra lub usługi.
8. Płatność –
dokonywana przez Klienta zapłata na rzecz Akceptanta za pośrednictwem PayU w
celu wykonania zobowiązania pieniężnego powstałego w wyniku transakcji pomiędzy
Klientem a Akceptantem, stanowiąca pojedynczą transakcję płatniczą w rozumieniu
ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
9. Regulamin –
treść niniejszego regulaminu.
10. Zlecenie
płatnicze – oświadczenie Klienta skierowane do PayU zawierające polecenie
wykonania określonej Płatności.
Art. 2
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki
świadczenia usług w zakresie obsługi Płatności dokonywanych drogą
elektroniczną, stanowiących pojedynczą transakcję płatniczą. Przystąpienie i
korzystanie z Usługi nie jest związane z otwarciem rachunku bankowego i
wszelkie operacje w nim dokonywane nie mają charakteru czynności bankowych w
rozumieniu prawa bankowego.
2. Podmiotem świadczącym Usługę na rzecz Klientów jest
PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186,
wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań –
Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem 0000274399, posiadającą numer NIP: 779–23–08–495, o
kapitale zakładowym w wysokości 7.789.000,00 złotych w całości opłaconym,
krajowa instytucja płatnicza w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o
usługach płatniczych, wpisana do rejestru usług płatniczych pod numerem
IP1/2012 (zwana dalej "PayU"). Nadzór nad wykonywaniem przez PayU
działalności w zakresie usług płatniczych sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego.
3. Warunkiem skorzystania z Usług jest zapoznanie się i
akceptacja treści niniejszego Regulaminu.
4. W celu korzystania z Usługi niezbędne jest posiadanie
urządzenia pozwalającego na dostęp do sieci Internet, włącznie z programem
służącym do przeglądania jej zasobów.
Art. 3
Przedmiot Usług
1. W ramach Usługi PayU nie prowadzi dla Klienta rachunku
płatniczego w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach
płatniczych.
2. W ramach Usługi Klient może skorzystać z narzędzi
umożliwiających Płatność w Serwisach Akceptantów, które zawarły z PayU umowę na
jej udostępnienie. Serwis może udostępnić Klientowi dostęp do następujących
Usług:
a. Płatności drogą przelewów
elektronicznych, obejmujących Płatności bezgotówkowe poprzez przelew
internetowy,
b. Płatności dokonywane w drodze
przelewów tradycyjnych dokonywanych poza siecią Internet lub innych przelewów
elektronicznych,
c. Płatności przy użyciu kart
płatniczych, obejmujące Płatności bezgotówkowe dokonywane kartami płatniczymi,
które zostały dopuszczone przez banki do realizacji transakcji w środowisku
internetowym,
d. Płatności z wykorzystaniem środków
pochodzących z pożyczki lub kredytu lub odroczonej płatności udzielanych
Klientowi przez Organizację Finansującą.
Art. 4
Dokonywanie transakcji w Serwisach
1. PayU nie jest stroną umów między Klientem a
Akceptantem i nie odpowiada za wykonanie tak zawartych umów jak i ich ważność.
2. Celem skorzystania z Usługi Klient powinien podać
następujące dane: imię, nazwisko, ulicę i nr domu, kod pocztowy, miasto, adres
e – mail, numer telefonu. W uzasadnionych przypadkach PayU jest uprawniony do
żądania od Klienta innych danych niezbędnych do oceny ryzyka Płatności z
wyjątkiem szczególnych kategorii danych, o których mowa w art. 9 Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
3. Z chwilą podania danych w sposób określony w ust. 2
oraz akceptacji Regulaminu dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Klientem a PayU,
której przedmiotem jest świadczenie Usługi określonej w niniejszym Regulaminie.
4. PayU świadczy Usługę na podstawie otrzymanego od
Klienta Zlecenia płatniczego, którego złożenie jest możliwe po zaakceptowaniu
niniejszego Regulaminu oraz podaniu danych określonych w ust. 2.
5. Za moment otrzymania Zlecenia płatniczego przez PayU
uznaje się dzień, w którym rachunek bankowy PayU został uznany kwotą Płatności.
W przypadku, gdy PayU otrzymał Zlecenie płatnicze w dniu nie będącym dla PayU
Dniem Roboczym, przyjmuje się, że Zlecenie płatnicze zostało otrzymane w
pierwszym Dniu Roboczym następującym po tym dniu.
6. Partnerzy Usługi, jak również PayU, prowadzą
kwalifikację wiarygodności finansowej osób zamierzających dokonać Płatności i
mogą w związku z tym zróżnicować zasady obsługi Płatności lub uzależniać
niektóre warunki świadczenia usług w zależności od zakwalifikowania Klienta do
danej grupy ryzyka.
7. PayU zastrzega sobie prawo odmowy obsługi danej
Płatności, w przypadku, gdy nie zostały spełnione postanowienia Regulaminu lub
też w przypadku powzięcia wątpliwości co do legalności transakcji, z tytułu
której następuje Płatność lub legalność samej Płatności. PayU nie ponosi
odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klienta z powodu odmowy, o której
mowa w zdaniu poprzednim.
8. Płatność udostępniana jest Akceptantowi w ciągu 1
godziny od uznania rachunku PayU kwotą Płatności.
9. Klient jest informowany o dokonanej Płatności formie
komunikatu elektronicznego umożliwiającego utrwalenie zawartych w nim danych.
10. W przypadku, gdy dokonana Płatność zostaje z
jakichkolwiek powodów zwrócona Klient jest bezzwłocznie o tym informowany, a
wpłaconą kwotę pozostawia się do dyspozycji Klienta.
11. W ter minie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie
Usługi, o której mowa w artykule 4 ust. 3 Regulaminu, Klient może od niej
odstąpić bez podania przyczyny, poprzez złożenie oświadczenia w formie
elektronicznej, za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej w
sekcji „Pomoc” https://poland.payu.com/pomoc/ lub na piśmie na adres PayU S.A.
60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186. Uprawnienie do odstąpienia nie przysługuje,
jeśli na żądanie Klienta Usługa zostanie w pełni wykonana przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy.
Art. 5 Opłaty
1. Z tytułu świadczonej na podstawie niniejszego
Regulaminu usługi, PayU może pobierać opłaty od Klienta. W przypadku gdy PayU
pobiera opłaty od realizacji Płatności informuje Klienta o wysokości opłaty za
pośrednictwem strony internetowej, na której Klient składa Zlecenie płatnicze.
Na wniosek Klienta, złożony w sposób określony w art. 9 ust. 2 Regulaminu, PayU
dostarcza Klientowi powyższe informacje w postaci papierowej lub na innym
trwałym nośniku informacji.
2. W przypadku, gdy spełnione są łącznie następujące
warunki:
a. PayU pobrała opłatę od Klienta, o
której mowa w ust. 1,
b. nastąpił zwrot Płatności
zainicjowany przez Akceptanta albo zwrot w związku z uznaniem reklamacji
Klienta dotyczącej danej Płatności, PayU dokonuje Klientowi również zwrotu
opłaty od realizacji danej Płatności. Jeśli zwrot Płatności zainicjowany przez
Akceptanta albo zwrot w związku z uznaniem reklamacji Klienta dotyczącej danej
Płatności jest częściowy, PayU dokonuje zwrotu opłaty z tytułu realizacji danej
Płatności proporcjonalnie do kwoty zwrotu.
3. Klient zobowiązany jest do ponoszenia opłat związanych
z wykonaniem Płatności na mocy umów zawartych z Partnerami i uczestnikami tych
transakcji, a także ponoszenia kosztów transmisji danych poprzez sieć Internet
związanych z korzystaniem z Usługi.
Art. 6
Obowiązki Klienta
1. Korzystając z Usługi Klient zobowiązuje się do:
a. przestrzegania postanowień
niniejszego Regulaminu,
b. postępowania w sposób uczciwy i
rzetelny w stosunku do innych uczestników obrotu, w szczególności podawania
prawdziwych i nie wprowadzających w błąd informacji oraz wywiązywania się z
podjętych ustaleń oraz zobowiązań,
c. posługiwania się instrumentami
płatniczymi (w tym kartami płatniczymi) tylko i wyłącznie jako ich uprawniony
posiadacz lub użytkownik, a więc osoba upoważniona do korzystania z danego
instrumentu na mocy umowy z jego wydawcą,
d. stosować się do obowiązujących
przepisów prawa, jak i zasad postępowania i procedur wyznaczonych przez PayU, w
celu zapewnienia przestrzegania przepisów prawa, oraz zasad określonych przez
właściwe organizacje kart płatniczych.
2. Korzystając z Usługi Klient nie może:
a. naruszać obowiązujących przepisów
prawa lub podejmować działania celem obejścia tych przepisów,
b. korzystać z Usług w sposób sprzeczny
lub niewłaściwy z ich celem,
c. naruszać prywatności innych osób,
d. dopuszczać się działań, które
mogłyby utrudniać lub zakłócać zasady świadczenia Usługi,
e. podejmować działań na szkodę PayU i
innych osób.
Art. 7
Odpowiedzialność PayU
PayU ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub
nienależyte wykonanie Usług na zasadach określonych w ustawie z dnia 19
sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.
Art. 8 Prywatność i
poufność
1. Administratorem danych osobowych Klientów w rozumieniu
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) jest PayU.
2. Z zastrzeżeniem ust. 4 niniejszego Artykułu, dane
osobowe Klientów są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w
celu:
− świadczenia Usług i dokumentowania
ich wykonania,
− powiadamiania Klienta oraz Akceptanta
o statusie realizacji Płatności,
− rozpatrywania reklamacji,
− wypełnienia obowiązków prawnych
ciążących na PayU.
3. W związku z realizacją Płatności PayU przetwarza dane
osobowe Klienta w zakresie wskazanym w Polityce Prywatności, której aktualna
treść dostępna jest tutaj https://poland.payu.com/nota-o-prywatnosci-payu/.
4. Ponadto w przypadku, gdy Usługa ma zostać zrealizowana
z wykorzystaniem środków pochodzących z kredytu („Raty PayU” lub odroczonej
płatności „PayU Płacę Później”) poniżej wskazane dane osobowe Klienta mogą być
przekazane Organizacjom finansującym. Dane osobowe Klienta są przekazywane
wyłącznie danej Organizacji Finansującej, do której Klient skierował wniosek za
pośrednictwem PayU oraz w zakresie jaki obejmuje umowa PayU z daną Organizacją
Finansującą.
Następujące kategorie danych osobowych Klienta mogą
zostać przekazane Organizacjom Finansującym:
a. dane osobowe wprowadzone przez
Klienta w ramach wniosku udostępnionego przez PayU oraz adres IP Klienta, w
celu niezbędnym do rozpatrzenia wniosku Klienta, zawarcia i wykonania umowy
pomiędzy Klientem a Organizacją Finansującą,
b. imię, nazwisko, adres e-mail,
adres, kwota Płatności, opis zakupionych towarów (w tym nazwa, ilość, cena,
cena dostawy, kategoria towaru lub usługi), numer telefonu, adres IP,
przekazane PayU przez Akceptanta,
c. historia Płatności Klienta
dokonywanych za pośrednictwem PayU z ostatnich 24miesięcy, obejmująca takie
dane jak: ilość, rodzaj, data, wartość, zakres, urządzenie, z którego wykonano
Płatność, numery rachunków bankowych użytych w ramach Płatności, poprzednie
wnioski składane przez Klienta za pośrednictwem PayU w ramach „Rat PayU” lub
„PayU Płacę Później”, w tym informacje czy został przyjęty przez Organizację
Finansującą, ilości instrumentów płatniczych, które Klient przechowywał PayU
oraz terminu, od którego je przechowywał,
d. PESEL Klienta oraz numer i seria
dowodu osobistego, o ile ich zebranie zostało zlecone PayU przez daną
Organizację Finansującą. Dane osobowe Klienta, o których mowa w pkt b), c), d)
powyżej zostaną wykorzystane przez Organizacje Finansujące do celów
przygotowania oferty finansowania dla Klienta, w szczególności kredytu,
przeprowadzania i udoskonalania ocen zdolności kredytowej, tak aby w
przyszłości móc zaoferować Klientowi lepsze i bardziej dostosowane warunki
usług finansowania, aby poprawiać skuteczność produktów Organizacji
Finansujących, aby wcześniej zrozumieć czego klienci oczekują oraz w jaki
sposób spełnić ich oczekiwania.
5. Podanie danych osobowych wskazanych w ust. 3 jest
dobrowolne jednak niezbędne do realizacji Płatności, a brak podania danych może
skutkować odrzuceniem Płatności.
6. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych
Klientów przez PayU określa Polityka Prywatności, której aktualna treść dostępna
jest tutaj: https://poland.payu.com/nota-o-prywatnosci-payu/.
Art. 9
Reklamacje
1. Klient może złożyć reklamację, jeżeli Usługi
przewidziane w niniejszym Regulaminie nie zostały zrealizowane lub są
realizowane niezgodnie z jego postanowieniami.
2. Reklamację można złożyć w formie:
a. pisemnej na adres PayU wskazany w
art.2 ust. 2 Regulaminu lub
b. elektronicznej za pomocą formularza
dostępnego na stronie internetowej https://poland.payu.com/pomoc/ w sekcji
„Pomoc” lub
c. osobiście do protokołu, podczas
wizyty w siedzibie PayU, której adres został wskazany w art. 2 ust. 2
Regulaminu.
3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i
nazwisko Klienta, adres e – mail oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.
4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje
wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, PayU zwraca się do
składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie i terminie.
PayU rozpoznaje reklamację w terminie 15 dni roboczych od daty jej otrzymania.
W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie
reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa powyżej, termin
rozpatrzenia reklamacji może ulec przedłużeniu o czas niezbędny do uzyskania
odpowiednich informacji, o czym Klient zostanie poinformowany, przy czym
maksymalny czas rozpatrzenia reklamacji nie może przekroczyć 35 dni roboczych.
Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona przez PayU pisemnie lub w formie
elektronicznej, o ile Klient wyraził na to zgodę.
5. W związku z rozpatrywaniem reklamacji, celem
wyjaśnienia wszelkich kwestii z wystawcami kart płatniczych, instytucjami
finansowymi, a także organami nadzoru, PayU może zwrócić się do Klienta o
przesłanie w terminie 7 dni od otrzymania takiego wezwania:
a. dodatkowych, niezbędnych informacji
dotyczących transakcji, tytułem której nastąpiła reklamowana Płatność oraz
b. kopii dokumentów dotyczących
realizacji transakcji, w ramach której Klient zrealizował Płatność dokonaną
kartą płatniczą lub przelewem z wykorzystaniem Usługi, w tym: kopię
potwierdzenia nabycia towaru lub usługi.
6. Jeżeli Klient nie zgadza się z rozstrzygnięciem
reklamacji przekazanym przez PayU, wówczas Klient ma możliwość:
a. jeżeli Klient jest osobą fizyczną –
wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, na
zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 roku o rozpatrywaniu
reklamacji przez podmioty rynku Finansowego i o Rzeczniku Finansowym,
b. skorzystania z Sądu Polubownego
przy Komisji Nadzoru Finansowego:
https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny
c. skorzystania z unijnej platformy
internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/ wskazując jako
pierwszy punkt kontaktu następujący adres PayU: payu@payu.pl oraz adres strony
https://poland.payu.com/pomoc/
d. jeśli Klient jest konsumentem –
zwrócić się o pomoc prawną do Miejskich lub Powiatowych Rzeczników Konsumenta,
e. wystąpienia z powództwem przeciwko
PayU do sądu powszechnego właściwości ogólnej.
Art. 10
Postanowienia końcowe
1. Prawem właściwym dla umowy między Klientem a PayU
zawieranej na podstawie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Jeżeli
Klient jest konsumentem, zastosowanie mają dodatkowo korzystniejsze dla niego
bezwzględnie obowiązujące przepisy kraju zamieszkania.
2. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez
PayU na podstawie niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez właściwe
polskie sądy powszechne lub przez właściwy sąd miejsca zamieszkania Klienta
będącego konsumentem, o ile takie uprawnienie wynika z przepisów prawa
powszechnie obowiązującego.
Status systemu płatności PayU można sprawdzić pod linkiem
https://status.secure.payu.com/
3. REGULAMIN PŁATNOŚCI PAYPAL
1. Korzystanie z systemu PAYPAL do płacenia za usługi sklepu internetowego „Marysia Czyta” oznacza akceptację zasad płatności PAYPAL.
2. Pełny regulamin płatności przez PAYPAL znajduje się tutaj:
https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/ua/legalhub-full